مجتهدزاده در گفت‌وگو با دفاع پرس بیان کرد:

همایش رهروان زینبی و سوگواره زنان عاشورایی تبلور بیداری مسلمانان است

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: همایش رهروان زینبی و سوگواره زنان عاشورایی تبلور یک بیداری برای مسلمانان است، که دوازدهم محرم در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه و در مهدیه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲ - 05November 2014

همایش رهروان زینبی و سوگواره زنان عاشورایی تبلور بیداری مسلمانان است

مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، در گفتگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، ایده برگزاری همایش رهروان زینبی را مورد تقدیر قرار داد و افزود: زنان کشور ما به تاسی از حضرت زینب(س) که نقش آفرین اصلی نهضت عاشوراست در دوران انقلاب و دفاع مقدس توانستند در مراحل مختلف و در ایفای نقش خانوادگی و عاطفی الگویی مثال زدنی برای زنان جهان باشند.

وی یادآور شد: زن طراز جمهوری اسلامی ، در میدان مبارزه به همراه کودکی که الفبای ایثار و ازخودگذشتگی  و ظلم ستیزی را در دامان مادر و در روضه های عاشورایی و حسینی در محرم آموخته و آن را در روزهای سخت دفاع مقدس در عرصه های مختلف،  گاه در هیأت یک جهادگر ، گاه امداد گر و گاه مرهم دل پردرد فرزند بسیجی اش، تجربه کرده، توانسته تصویرگر صحنه های شگرف و ممتاز در جامعه اسلامی باشد.

مجتهدزاده با تاکید بر اینکه جهان در آستانه خیزش عظیمی به سوی معنویت است اظهار داشت: زن مسلمان داعیه دار بسیاری از خیزش ها و  جنبش هاست که گاه در جایگاه یک مادر داغدیده و گاه در صورت معصوم یک دختر خردسال و به طور کلی، در جایگاه کرامت والای زن مسلمان و آزاده ای که علم صلابت و حیا را همواره برافراشته است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی بداند، زن مسلمان ایرانی در لبیک به فرمان مقتدا و رهبر خویش پرچم پرافتخار عزت حسینی و عظمت زینبی را بر زمین نمی گذارد و  تمام مساعی خود را بکار می گیرد تا در ایفای نقش های چندگانه خانوادگی و اجتماعی در میراث داری حرکت عظیم فاطمی و زینبی سربلند باشد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس اذعان داشت که کلام امام راحل عظیم الشان که فرمودند: امروز باید خانم ها وظایف اجتماعی خودشان را و وظایف دینی خودشان را عمل بکنند؛ و عفت عمومی را حفظ بکنند، و روی آن عفت عمومی کارهای اجتماعی و سیاسی را انجام بدهند. به تجلی نشسته است.

وی به رهنمود ارزشمند رهبر عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران مبنی براین که فکر رشد زنان از لحاظ معنوی و اخلاقی بایستی یک فکر رایج در میان خود زنان باشد و خود بانوان باید بیشتر به این مسأله بیندیشند اشاره کرد و گفت: نگرشهای عمیق مقام معظم رهبری امید بخشی دوباره ای را در قلب و جان زنان مسلمان، آغاز کرده است. 

مجتهدزاده با اشاره به اینکه ما هنوز در آغاز راهیم و برای تفوق بر دشمن مسئولیت خطیری بر دوش ما زنان است، گفت: زنان به عنوان مربیان اصلی جامعه نقش مهمی در تعمیق باورهای دینی برعهده دارند زیرا دشمن امروز از یک سو ناجوانمردانه کاری را می کند که در غزه کرد و از سوی دیگر حیثیت و اصالت زن مسلمان را با رنگ و لعاب های تجدد و ترقی نشانه رفته است.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه همایش رهروان زینبی و سوگواره زنان عاشورایی تبلور یک بیداری برای مسلمانان است که در دوازدهم محرم در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه و در مهدیه های سراسر کشور برگزار می شود، خاطر نشان ساخت: ما ضمن حمایت همه جانبه از زنان همیشه در صحنه ایران اسلامی که به تاسی از بانوی حماسه آفرین کربلا، حضرت زینب کبری، حماسه آفرین عرصه های مختلف در کشور هستند؛ همراه با  اقشار مختلف زنان و بویژه همسران، مادران، خواهران و فرزندان عزیز شهدا و جانبازان و همچنین زنان رزمنده کشورمان روز پنجشنبه 15 آبانماه مصادف با 12 محرم در همایش رهروان زینبی شرکت خواهیم نمود.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان تاکید کرد: امروز دنیا بداند که ما در آغاز راه دیگری هستیم و در بیعت منسجمانه بارهبر و مقتدایمان حضرت آیت الله امام خامنه ای، در همایش رهروان زینبی در روز پنجشنبه 12 محرم همراه و همگام با زنان آزاده و عفیف، که مرزهای روشن تعالی و مهرورزی را با الهام از فرهنگ ناب فاطمی و زینبی در انقلاب و دوران دفاع مقدس پیموده اند همچنان در تلاشیم تا تاریخ عظمت زن ایرانی، همچون همیشه تابناک و الهام بخش باقی بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها