به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «احد میکاییلزاده» مدیر ارتباطات سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: وقتی جشنوارهای در کشور برگزار میشود نیاز دارد به اینکه بتواند مخاطب خودش در سطح جامعه را به درستی پیدا کند.
وی افزود: این مسئله زمانی حائز اهمیت بیشتری میشود که آن جشنواره پس وند جهانی داشته باشد. یعنی توجه به مخاطب بالقوه که قرار است در آینده مخاطب جدی سینما باشد، این نگاه باعث شد با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش، این بخش برگزار شود و هفت فیلم سینمایی بلند و چهار فیلم کوتاه در ۱۰ پردیس سینمایی نقاط مختلف تهران اکران شود. بسیار تلاش کردیم و برنامههایی هم در این زمینه اجرا کردیم که بچهها همراه با خانوادههایشان به سینما بیایند، و از کودکی آئین با هم فیلم دیدن و آموزش جمعی را یاد بگیرند. چه چیز بهتر از اینکه بسیاری از حرفهای جدی مان را با زبان سینما به کودکان منتقل کنیم؟ یعنی هم تلاش شد سینما در سبد فرهنگی خانوادهها قرار بگیرد و هم اینکه بسیاری از نیازهای کودک توسط سینما و فیلم برطرف شود. فرهنگ سازی با سینما بیشتر میتواند شکل بگیرد.
میکاییل زاده درباره روند اجرای این بخش در ایام جشنواره توضیح داد: حدود ۱۶ هزار نفر تا امروز به تماشای فیلمهای این بخش نشستهاند و فکر میکنم در این دو روز باقی مانده، به حدود ۲۰ هزار نفر برسد که عدد خیلی خوبی است و در تمام اکرانها، سالن سینما یا ظرفیتش تکمیل شده یا تعداد معدودی صندلی خالی مانده بود؛ و تعداد تماشاگران این بخش، بیش از دیگر بخشها بود. بالاترین رکورد فروش را هم انیمیشن «فیلشاه» و بعد از آن انیمیشن «شازده کوچولو» داشته است تا الان و بعد به ترتیب مابقی فیلمها. عدهای هم شایعه سازی کردهاند که جشنواره تلاش داشته به فروش «فیلشاه» کمک کند و به داد این فیلم رسیده است و از این نوع نظر ها، که باید بگویم «فیلشاه» از روزهای اول عید نوروز فروش خودش را داشته و روز به رو هم بیشتر شده است و نیاز به اینکه ما بخواهیم کاری کنیم، ندارد. ما فقط یک روز توانستیم این فیلم را اکران کنیم، در یک روز چه اتفاقی میتواند بیفتد؟! اینها حرفهای بی اساس و کاملا غلطی است. فقط به پخش فیلم اکتفا نکردیم، برگههایی طراحی کردیم که بعد اکران هر فیلم به بچهها داده میشود و از آنها میخواهند چند جملهای درباره آن فیلم بنویسند، این یک حرکت فرهنگی خیلی خوبی است که باعث میشود بچهها راجع به فیلمی که دیدهاند فکر کنند و ساده از کنار آن اثر عبور نکنند، و آقای میرکریمی هم قول داده به بهترین یادداشتها جوایزی اهدا کند.
مدیر ارتباطات سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره برنامهریزیهای انجام شده در راستای تداوم این حرکت خاطر نشان کرد: ما این آمادگی را در دبیرخانه بخش «زنگ هفتم» جشنواره داریم که با توجه به نیازهای آموزشی و پرورشی بچهها در حوزه فیلمهای خارجی متناسب با موازین دینی، قانون، عرف و موقعیت سِنی دست به انتخاب بزنیم. اما نیاز به همکار و همراه داریم، مثل آموزش و پرورش، شهرداری و... که کمکمان کنند، چون ما امکاناتی مثل سالن سینما و تجهیزات نداریم. ولی ما در حوزه انتخاب فیلم و دعوتشان، و کارهایی که از دستمان بر میآید، آمادگی خودمان را اعلام میکنیم.
انتهای پیام/ 711