چهار کشته در حمله انتحاری عناصر بوکوحرام در شمال نیجریه

بر اثر حمله عوامل انتحاری گروه بوکوحرام در شمال نیجریه دستکم چهار نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۲۸۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ - 27April 2018

چهار کشته در حمله انتحاری عناصر بوکوحرام در شمال نیجریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اثر حمله عوامل انتحاری گروه بوکوحرام در بزرگترین شهر شمال نیجریه دستکم چهار نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

خشونت پنجشنبه شب زمانی در حاشیه این شهر شروع شد که شبه نظامیان مسلح بوکوحرام تلاش کردند خود را به زندان نظامی گیوا باراکس محل نگهداری اعضای زندانی این گروه،‌ برسانند. این حمله در کنار اخبار مربوط به کشته شدن بیست و دو سرباز نیروهای منطقه ای در درگیری های این ماه بار دیگر به خوبی تهدید ناشی از حضور بوکو حرام را نشان داد.

نیجریه بارها اعلام کرده است گروه بوکوحرام در آستانه شکست قطعی قرار دارد. در همین حال به گفته بشیر گارگا، از کارکنان سازمان مدیریت خدمات اورژانس، پنج عامل انتحاری بوکو حرام در حالی که تلاش داشتند مواد منفجره همراه خود را منفجر کنند، کشته شدند.

اداره پلیس ایالت بورنو آمار تلفات این حادثه را دو نفر از جمله یکی از اعضای گروه شبه نظامی محلی اعلام کرد که در امور امنیتی به پلیس کمک می کنند. این حمله که با کمک نیروهای کمکی و پشتیبانی هوایی دفع شد، از جمله معدود حملات شهری بوکوحرام به شمار می رود. نیجریه سال ها است که در ایالت شمالی بورنو واقع در سواحل دریاچه چاد با بوکوحرام درگیر است؛ این دریاچه با کامرون، چاد و نیجر هم مرز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار