رزمنده دوران دفاع مقدس:

رزمندگان برای شناساندن دفاع مقدس به جوانان تلاش کنند

«ابراهیم عسکری» با بیان اینکه دفاع مقدس دارای دستاوردهای ارزشمندی است، گفت: رزمندگان باید برای شناساندن دفاع مقدس به نسل جوان تلاش کنند.
کد خبر: ۲۸۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ - 28April 2018

رزمندگان برای شناساندن دفاع مقدس به جوانان تلاش کنند

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، «ابراهیم عسکری» رزمنده دوران دفاع مقدس در مراسم جشن انوار کربلا که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد، خطاب به دانشجویان نسل سوم اظهار داشت: قبول دارم که گسستی بین ما به وجود آمده است و تا زمانی که صادقانه نقد و تعریف نشود به نتیجه دلخواه حفظ ارزش‌ها نمی‌رسیم.

وی افزود: برای پر شدن این گسست، باید مقداری صحبت‌های رسمی را کنار گذاشت و رزمندگان باید خود و فضای دفاع مقدس را به مردم بشناسانند.

عسکری گفت: باید به سؤالات در مورد انقلاب و جنگ پاسخ بدهیم و به این مسئله بپردازیم که علت وقوع انقلاب، سیاست حاکم کشور و بی‌عدالتی و از بین رفتن ارزش‌های اخلاقی به‌مرور زمان بود.

وی بابیان این‌که ابن‌الوقت‌ها همیشه و از دوران پیامبر تاکنون مشکل‌ساز بوده‌اند و با بیان این‌که آنانی که انقلاب کردند و به جبهه رفتند بی‌سواد و بیکار نبودند، گفت: زمانی که جنگ اولویت اول رزمندگان بود و برخی هم با شکسته‌نفسی مسئولیت قبول نمی‌کردند، برخی‌ها پشت میز نشستند که انقلابی نبودند.

این رزمنده دفاع مقدس اضافه کرد: الآن هم برای برخی‌ها، پُست داشتن مهم‌تر از هر چیزی و تنها دغدغه آنان است.

این رزمنده با اشاره به تحریف‌ها و بزرگ‌نمایی‌هایی که در مورد دفاع مقدس و شخصیت رزمندگان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در جنگ هم زندگی وجود داشت و باید با بیان صحیح روایات دفاع مقدس، ارتباط با نسل جوان را هر چه بیشتر برقرار کرد.
عسکری گفت: اصل پذیرفته‌شده در دنیا این است که علاوه بر مسائل محرمانه‌ای که در مورد جنگ‌ها وجود دارد، نقد و تحلیل‌هایی هم باید انجام شود.

وی ادامه داد: باید با بها دادن به ارزش‌های دینی و ملی که یکی از آن‌ها روح سلحشوری است و با پیوند صادقانه با نسل جوان و دادن اجازه نقد و تحلیل، این ارزش‌ها را بارور سازیم.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان این‌که رسالت دانشگاه‌ها و مراکز علمی زمینه‌ساز حفظ ارزش‌ها است، گفت: مظلومیت دفاع مقدس که ارزش‌های بسیاری مانند رشادت، گذشت و بسیاری دیگر از مضامین را در برمی‌گیرد باید باهمت دانشگاهیان، هنرمندان و نویسندگان برطرف شود.

عسکری خطاب به دانشجویان گفت: شما باید پرسشگری را دنبال کنید، زیرا آن چیزی که باعث انقلاب شد پرسش‌گری بود.

وی بابیان این‌که شما باید زندگی شهیدان و بسیجیان را مطالعه کنید، گفت: آینده‌ای روشن تنها به مدد جوشش، تحقیق و پرسش ممکن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار