مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد؛

لزوم ارائه درس «آشنایی با دفاع مقدس» به طلبه‌های جوان

«امیرعباس آسمند» گفت: با جایگاهی که روحانیت در بین مردم دارند، می‌توانند فرهنگ غنی ایثار و شهادت را گسترش دهند و همچنین باید درس «آشنایی با دفاع مقدس» را به طلبه‌های جوان که در زمان جنگ نبودند آموزش داد تا از این مفاهیم درس ایثار یاد بگیرند.
کد خبر: ۲۸۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ - 28April 2018

نقش برجسته حوزه علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه استان، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: حوزه علمیه و روحانیون نقش برجسته‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله داشتند و مدعی این رشادت‌ها تقدیم ۳۳ شهید روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: با جایگاهی که روحانیت در بین مردم دارند، می‌توانند فرهنگ غنی ایثار و شهادت را گسترش دهند و همچنین باید درس «آشنایی با دفاع مقدس» را به طلبه‌های جوان که در زمان جنگ نبودند آموزش داد تا از این مفاهیم درس ایثار یاد بگیرند.

حجت‌الاسلام «کمال جهانبخشی» مدیر اداره نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار اظهار داشت: حوزه علمیه و علمای این استان از جمله مرحوم «آیت‌الله ملک‌حسینی» و «آمیراحمد تقوی» نقش برجسته‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس داشتند.

وی افزود: با توجه به جایگاهی که این بزرگواران در بین مردم و عشایر استان داشتند، آن‌ها را تشویق و ترغیب به دفاع از میهن می‌کردند و گاهی هم خود پیش قدم شده و در بین رزمندگان حاضر می‌شدند.

حجت‌الاسلام جهانبخشی بیان کرد: با توجه به ظرفیت روحانی مبلغ و کادر اساتید و پژوهش‌گران حوزه علمیه استان در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در مساجد و حسینیه‌ها و بین مردم، آن‌ها را از خطرات احتمالی و انحراف حفظ می‌کنند.

حجت‌الاسلام «محمد پایدار» مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد نیز طی سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: این مرکز برای برگزاری درس آشنایی با مفاهیم دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت آمادگی دارد و از هر گونه همکاری با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استقبال می‌کند.

وی افزود: باید تلاش کرد که فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان گسترش یابد تا به دست فراموشی سپرده نشده و به انحراف و تحریف کشیده نشود.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد و حوزه علمیه استان منعقد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار