شوخی‌های رزمندگان در جبهه 3/

حاج همت: هرخطی که از آن دود به هوا بلند شده باشد لشکر عاشوراست

در جنگ تحمیلی کسانی هم بودند که با اندکی شوخی روحیه رزمنده‌ها را حفظ می‌کردند. از این منظر شوخی سردار شهید حاج همت با سردار شهید باکری موجب خنده و نشاط رزمندگان در جبهه شد.
کد خبر: ۲۸۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ - 29April 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مرور هشت سال جنگ نابرابر و اتفاقاتی که بر سر ما آمد تلخ است و باید گاهی هم به همان تلخی بیان شود؛ اما نباید پتانسیل شیوه دیگرِ روایت‌گویی را نادیده گرفت. جبهه علاوه بر لحظات نورانی، دردناک و وحشت‌آور، پُر بود از لحظات شادی و شوخی. رزمندگان همیشه دنبال فرصتی بودند که فضای جبهه را عوض کنند.

جنگ تحمیلی درست است که همه‌اش نامردی علیه ما بود، اما در آن میان کسانی هم بودند که با اندکی شوخی روحیه رزمنده‌ها را حفظ می‌کردند. حالا گاهی با گفتن شعر، طنز و گاهی هم با انجام کارهایی که نیروهای ِ بعثی را به بازی می‌گرفتند.

حاج همت: هر خطی که از آن دود به هوا بلند شده باشد لشکر عاشوراست

حال از این منظر، به‌دنبال شوخی‌های رزمندگان دفاع مقدس رفتیم و شوخی سردار شهید «حاج محمد ابراهیم همت» فرمانده لشکر 27 محمدرسول الله (ص)  با سردار شهید «حاج مهدی باکری» فرمانده لشکر 31 عاشورا جالب و دلنشین بود، که در ادامه می‌خوانید:

حاج همت به آقا مهدی گفت: نگهبانان لشکر شما برای نیروهای سایر لشکرها سخت می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند راحت عبور و مرور کنند مگر ترکی بلد باشند. آقای مهدی در پاسخ گفت: شما یقین دارید که آنها نگهبانان لشکر ما هستند حاج همت گفت: من نه تنها نگهبانان لشکر شما را می‌شناسم حتی حد خط لشکر عاشورا را هم می‌شناسم. آقا مهدی با تعجب پرسید چطور چگونه می‌شناسید؟

حاج همت گفت: شناختن حد و حدود لشکر شما کاری ندارد، اصلاً مشکلی نیست هر خطی که از آن دود به هوا بلند شده باشد، آن خطر لشکر عاشوراست. چون همیشه کتری‌های چای لشکر شما روی آتش می‌جوشد. در این لحظه رزمندگانی که در آنجا بودند با شوخی حاج همت قهقهه زدند و بلند بلند خندیدند...

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار