نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نماز باید انسان‌ها را به اوج و ملکوت برساند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نمونه‌های مختلفی را در جامعه داریم که انسان با نماز به اوج رسیده که می‌توان به شهید «حججی‌»ها اشاره کرد.
کد خبر: ۲۸۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ - 29April 2018

نماز باید انسان ها را به اوج و ملکوت برساندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام نکونام در نشست هم اندیشی مسئولان ستاد اقامه نماز و امور عشایر 5 استان که به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: عشایر دارای آداب و رسوم و فرهنگ غنی هستند که به حمدالله این فرهنگ غنی را حفظ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما نسبت به عشایر مسئول هستیم و باید آنان را در زوایای مختلف دریابیم عنوان کرد: نماز از کلیدی‌ترین برنامه انسان ساز و ارتباط بین انسان و خالق است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هیچ چیز جای نماز را نخواهد گرفت خاطرنشان کرد: اگر نماز رنگ و جلای خود را پیدا نکرد قطعا آثار منفی آن را در جامعه مشاهده خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه ما به عنوان اسلام ناب وارد میدان شده‌ایم، تصریح کرد: در کشور پرچم اسلام ناب برفراشته شده و باید احکام الهی را به حق اجرایی شود.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: ما به دیگران و جوامع اسلامی دیگر کاری نداریم و خود باید به ارزش ناب اسلامی روی آوریم و آن را اجرایی کنیم.

نکونام با بیان اینکه نماز بی محتوا یعنی بی‌ولایتی و این مهم یعنی کفر افزود: نماز عمقی باید به جد و حق بنگریم که انتظار معقول، بجا و به حق است.

وی با تاکید بر اینکه نماز باید انسان ها را به اوج و ملکوت برساند گفت: نمونه های مختلفی را در جامعه داریم که انسان با نماز به اوج رسیده که می توان به شهید «حججی»ها اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: باید به خود تلنگری بزنیم؛ چرا که نماز ظرفیت بالایی دارد و ما از این قافله عقب هستیم.

این مسئول با بیان اینکه محتوی نماز آن گونه که باید باشد نتایجش در جامعه قابل مشاهده نیست، خاطرنشان کرد: نماز انسان را به سوی پروردگار سوق می دهد و باید در راس کارها قرار گیرد اما این مهم در جامعه کم‌رنگ است.

امام جمعه شهرکرد با بیان این سوال که عبادت در کجای زندگی ما است و باید به خود بیاندیشیم که چند ساعت به عبادت وقت اختصاص می‌دهیم، تصریح کرد: خدمت خلق زمانی ارزشمند است که با خدا گره خورده باشد و این گره با نماز امکان پذیر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر نماز کم رنگ شود قطعا در بقیه امور هم کوتاهی خواهیم کرد و در مسئولیت خود متعهد نخواهیم بود، افزود: عبادت و ارتباط با خدا محکم نیست و در جامعه امروزی پرستش شیطان بالاتر از پرستش خداست که می توان به بازیگری قومی، جناحی، تجاوز به بیت المال و... اشاره کرد؛ چرا که این امور نوعی پرستیدن شیطان است و اگر در جامعه این موارد را مشاهده می‌کنیم به خاطر آن است که نماز جایگاه خود را بدست نیاورده است.

نکونام با ابراز گلایه از کاستی ها در اجرایی کردن طرح های فرهنگی در جامعه گفت: هرچقدر نماز محتوایی را ترویج دهیم پاکی دل و... افزایش پیدا می کند مشکل این است که ظرفیت‌ها به خوب وارد میدان نمی‌آید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نماز در بین عشایر وجود دارد و خالص و صاف و صادق است، متذکر شد: ما باید این قشر را با مستحبات خوب آشنا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار