آیت‌الله علم‌الهدی:

وجود سازمان عقیدتی سیاسی تضمین کننده رسالت ارتش است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: ارتش و سپاه حافظ دین و انقلاب هستند و دفاع از دین و انقلاب محور رسالت ارتش است و آنچه انجام این رسالت را تضمین می‌کند وجود سازمان عقیدتی سیاسی است.
کد خبر: ۲۸۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ - 29April 2018

وجود سازمان عقیدتی سیاسی تضمین کننده رسالت ارتش است/ ارتقاء فهم سیاسی و عقیدتی لازمه یک ارتش مهدوی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن هفته عقیدتی سیاسی، روسا و کارکنان عقیدتی سیاسی یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در مشهد امروز با آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دیدار کردند.

علم‌­الهدی با اشاره به تقارن هفته عقیدتی سیاسی با سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: در عرصه زندگی و در گذر عمر ما، تصادف اتفاقات با یکدیگر ساده و بی جهت نیست. تقارن هفته عقیدتی سیاسی با نیمه شعبان در این مقطع خاص زمانی که شاهد رخدادهای اجتماعی و سیاسی در داخل و همچنین رویارویی با قدرتها در سطح منطقه ­ای هستیم یک واقعیت را برای ما روشن می­‌سازد که جریان عقیدتی سیاسی در سپاه و ارتش در نیروها محور توجه قرار گرفته و نقش این جریان در ارتباطی که با حضرت مهدی (عج) دارد بیانگر یک چنین واقعیتی است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی در برخی موارد همچون تکنولوژی دفاعی، آموزش ­های نظامی با دیگر ارتش ­ها مشترک است ولی در بعضی خصوصیات به دلیل جهات ممتازه با دیگر ارتش ­های دنیا تفاوت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطر‌نشان کرد: یکی از ویژگی ­هایی که ارتش ما را از دیگر ارتش­ ها متمایز می‌کند وجود سازمان عقیدتی سیاسی است که در ارتش نقش آفرینی می‌کند. وابستگی ارتش به حضرت مهدی (عج) به عنوان سپاه حضرت بقیه‌­الله (عج) برتری ارتش جمهوری اسلامی بر دیگر ارتش‌­ها است.

امام جمعه مشهد با بیان این مطلب که ارتش، سپاه و نیروی انتظامی پیشاهنگ سپاه حضرت مهدی (عج) هستند گفت: کسی که خود را مؤمن به خدا و ولایت اهل­بیت می ­داند نمی ­تواند این نظام را نظام مدیریتی محض بداند بلکه یک نظام دینی است که تمام برنامه‌­ریزی‌ها و تصمیم ­گیری­ هایی که در این نظام صورت می­‌گیرد مبتنی بر باورهای دینی است و اندیشه‌­ها بر پایه اعتقادات دینی استوار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ارتش غیر از اینکه حافظ آب و خاک و امنیت است، مدافع انقلاب و دین نیز است.­ ارتش و سپاه حافظ دین و انقلاب هستند و دفاع از دین و انقلاب محور رسالت ارتش است و آنچه انجام این رسالت را تضمین می‌­کند سازمان عقیدتی سیاسی است.

علم‌­الهدی ادامه داد: تقارن هفته عقیدتی سیاسی با نیمه شعبان شاید یک تصادف نباشد و بیانگر این واقعیت است که سبقه امام زمان (عج) و دفاع از مهدویت در ارتش با توجه به این موقعیت پیش آمده باید تقویت شود. شما که در سازمان عقیدتی سیاسی خدمت می ­کنید می‌توانید ارتش را به پای حضرت حجت ­ابن­ الحسن (عج) بیاورید. این تقارن نشان دهنده اوج ­گیری این رسالت است.

امام جمعه مشهد ابراز داشت: امروز ارتش به اینکه خود را به محضر حضرت ولیعصر (عج) عرضه کند بیش از هر چیز دیگری نیاز دارد، چون ایمان و اخلاصی که در سایه انس با امام زمان (عج) حاصل می‌شود تضمین کننده مدیریت دفاعی و نظامی ارتش خواهد بود. ایمان و اخلاص روز افزون را که توصیه مقام معظم رهبری است و مهمترین امکان دفاعی را برای کشورمان فراهم می­‌کند باید توسط شما نیروهای عقیدتی سیاسی در کارکنان ارتش بوجود بیاید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش اقدامات صورت گرفته در عقیدتی سیاسی ارتش را شایسته دانست و گفت: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی به عنوان مدافع دین و انقلاب در کنار انجام مأموریت­ های خود در حوزه دفاعی، باید نسبت به بالا بردن فهم سیاسی خود نیز تلاش کنند و فهم سیاسی، همپای فهم دینی ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: فهم سیاسی و داشتن اطلاعات و اینکه کشور در چه شرایطی قرار دارد ضرورت کار نیروهای ارتش است و برای تک تک نیروها از سرباز تا فرماندهان ارشد، لازم است. رسالت توسعه سیاسی نیروهای ارتش با شما شاغلین در سازمان عقیدتی سیاسی است.

علم‌­الهدی تأکید کرد: اینکه ارتش را باید به پای امام زمان(عج) ریخت به این معناست که اگر جریان دفاعی مقدمه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم کند فهم سیاسی باید در کنار فهم نظامی و عقیدتی قرار بگیرد. هر چه قدر قدرت و توان ارتش افزایش پیدا کند خاصیت انقلابی ­گری بیشتر خواهد شد لذا حجت خدا بر نیروها ارتش تمام می­ شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: راهبرد ما در توسعه سیاسی ولایی شدن، ولایی بودن و ولایت گرایی است. هر چه قدر ولایی بودن را در نیروهای ارتش بیشتر کنیم فهم سیاسی نیروها افزایش پیدا می­ کند به طبع آن، جریان شناسی و دشمن ­شناسی کارکنان دقیق‌­تر خواهد بود و باعث افزایش بصیرت آنها خواهد شد.

در ابتدای این دیدار صمیمی حجت‌­الاسلام «عباس مقدسیان» ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در شمال‌شرق گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط عقیدتی سیاسی شمال‌شرق ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار