انسیه شاه حسینی در نشست خبری جشنواره رسام:

فیلمسازان ۹۲ کشور جهان به جشنواره رسام آمدند/ بارقه‌های امید در فیلم‌سازان جوان مقاومت دیده می‌شود

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام با اشاره به حضور هنرمندان ۹۲ کشور جهان در این جشنواره گفت: بارقه‌های امید در فیلم‌سازان جوان مقاومت دیده می‌شود.
کد خبر: ۲۸۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ - 29April 2018

فیلمسازان ۹۲ کشور جهان به جشنواره رسام آمدند/ بارقه‌های امید در فیلم‌سازان جوان مقاومت دیده می‌شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، انسیه شاه حسینی دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام در نشست خبری این رویداد فرهنگی هنری اظهار داشت: دبیرخانه جشنواره از ابتدای شهریور ماه ۱۳۹۶ کار خودش را آغاز کرده است، که پس از انجام کار‌های مقدماتی، فراخوان آن در زمینه فیلم‌های کوتاه، انیمیشن، داستانی و نماهنگ منتشر شد.

وی گفت: در بخش بین الملل هزار و ۴۵۸ فیلم از ۹۲ کشور برای ما ارسال شد که بیشتر این آثار در بخش‌های انیمیشن و داستانی بود. ایتالیا، دانمارک، بوسنی، آمریکا، ترکیه، فلسطین، عراق، مصر، هند، بنگلادش از جمله کشور‌هایی بودند که در این جشنواره حضور پیدا کردند. ایتالیا، هند، فلسطین نیز بیشترین تعداد آثار ارسالی را داشتند، که در نهایت ۴۴ فیلم در بخش بین الملل به بخش مسابقه راه یافت و عراق با هشت، ایتالیا و فلسطین با چهار اثر متنوع حضور داشتند.

شاه حسینی افزود: در بخش ملی ۲۵۶ فیلم‌نامه به دست ما رسید که در ۱۸۰ ثانیه‌ای کوتاه، انیمیشن و طرح مستند بودند. در این بخش این فیلم‌نامه به بخش مسابقه راه یافت.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ۳۹ فیلم در بخش ملی وجود داشت که ۹۹ مستند داستانی و نماهنگ در این میان بود.

دبیر جشنواره فیلم رسام با بیان این که توجه نکردن به فیلم کوتاه یک عادت شده است، گفت: تاریخ سینمای جهان ثابت کرد، تمام کسانی که با فیلم کوتاه شروع کرده‌اند، تا آخر عمر هنری خود حس و حالشان را حفظ کرده‌اند و زمانی که از این محور خارج می‌شوند با افت آثار همراه می‌شوند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین عنصر فیلم کوتاه، عنصر خیال است. فیلمی که واقعیت اجتماعی امروز را در خیال به‌تصور بکشد، می‌تواند این واقعیت ناگوار اجتماعی را سامان دهد. همان گونه که قدرت‌های جهانی از خیال‌پردازان می‌ترسند. چون خیال می‌گوید ما با چه زاویه‌ای به جهان بنگریم.

این فیلمساز دفاع مقدس بیان کرد: مهم‌ترین مساله فیلم سازان کوتاه باید شناخت خودشان باشد که چه رویا و خواسته‌ای در این دنیا دنبال می‌کنند. جوانان سازنده فیلم کوتاه را جدی بگیرند، چون آینده خودشان را با این عرصه ریل گذاری می‌کند.

وی با تاکید بر استفاده جشنواره رسام از داوران مطرح بیان کرد: برای ارزیابی آثار رسیده به جشنواره جلسات داوری طولانی برگزار کردیم که اعضای داوران اذعان کردند، بارقه‌های امید در میان فیلم سازان دیده می‌شود. ما در هر بخش پنج کاندید و سه جایزه معرفی کردیم که در نهایت برای نخستین بار به همه کاندیدا‌های بخش ملی جایزه تعلق می‌گیرد؛ زیرا احساس کردیم این عادلانه‌ترین نگاه است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار