نشست تخصصی تاریخ شفاهی در «یاسوج» برگزار شد

نشست تخصصی تاریخ شفاهی با حضور نویسندگان و پژوهش‌گران حوزه ادبیات پایداری در «یاسوج» برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ - 29April 2018

نشست تخصصی تاریخ شفاهی در «یاسوج» برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، نشست تخصصی تاریخ شفاهی، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور نویسندگان و پژوهش‌گران حوزه ادبیات پایداری در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

«امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، بر ضرورت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسات، تعامل با نویسندگان و پژوهش‌گران حوزه دفاع مقدس است که بتوانیم با همکاری و همیاری یکدیگر، دین خود را به شهدا، ایثارگران و داعیه‌داران سال‌های خون و حماسه ادا کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا این جلسات به صورت فصلی و با حضور اساتید این فن برگزار شود، افزود: با گذشت سال‌های متمادی از دوران دفاع مقدس، باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا اطلاعات مربوط به این عرصه را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد مصاحبه را کلیدواژه تاریخ شفاهی دانست و عنوان کرد: نویسندگان و پژوهش‌گران فعال و متعهد باید به نحو احسن و به صورت تخصصی این کار را انجام دهند و با تکیه بر تجربه نویسندگان برتر، اشکالات و ابهامات را رفع کنند و بتوانند با بیان روشن و شیوا این مفاهیم را در سطح جامعه گسترش دهند.

آسمند اظهار داشت: مفاهیم مطروحه در اکثر کتب تاریخ شفاهی، اغلب ناقص بوده که انتظار می‌رود با مراجعه به اسناد تخصصی مکتوب و تولیدات جذاب حوزه دفاع مقدس و شرکت در کلاس‌های آموزشی مرتبط، این نقایص برطرف شود.

در ادامه «سهراب رجایی‌نژاد» مدیر اسناد و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز  با تشریح برنامه‌های مصوب در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس، گفت: باید با لحاظ کردن تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری و توجه به قابلیت‌های مفاهیم دفاع مقدس، کتب مؤثری در استان تولید و به مخاطبان عرضه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار