معاون امور مشارکت زنان در دفاع مقدس لرستان:

رشادت های زنان پشتیبان جنگ ثبت و بازگویی شود + تصاویر

معاون امور مشارکت زنان در دفاع مقدس لرستان با بیان رشادت رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس بخصوص حضور فعال بسیاری از زنان استان در ستاد پشتیبانی جنگ، گفت: بایستی رشادت و استقامت های این شیر زنان ثبت و بازگویی شود.
کد خبر: ۲۸۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸ - 29April 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «روح انگیز جهان افروز» در اولین جلسه شورای راهبردی معاونت مشارکت زنان در دفاع مقدس درسال 1397 که صبح امروز یکشنبه در سالن جلسات  استانداری برگزار شد، بااشاره به ایام نامگذاری شده مرتبط با دفاع مقدس گفت: رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس بخصوص آزادی خرمشهر نقش بسزایی داشتند و بسیاری از زنان این استان نیز در ستاد پشتیبانی جنگ حضور فعال داشته اند که باید رشادت و استقامت های این شیر زنان ثبت و بازگویی شود.

وی افزود: ضروریست خاطرات و مداخل مهم در حوزه زنان ایثارگر و پشتیبان جنگ به همت دستگاه های اجرایی شناسایی و جمع آوری تا در دانشنامه  دفاع مقدس استان تدوین شود که خود گنجینه ای  ارزشمند بوده و نمایانگر حضور و نقش زنان مهم در انقلاب ودفاع مقدس است.

در ادامه خانم «سلاحورزی» مدیر کل امور بانوان استانداری، با اشاره به نقش زنان در دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: نقش برجسته زنان، به ویژه زنان استان لرستان در دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست، چرا که زنان مازینب گونه چه در صف مقدم جبهه بصورت مستقیم وچه در پشت جبهه، در ستاد پشتیبانی جنگ وچه با تشویق فرزندان وهمسران خودبرای اعزامم به جبهه ها به شایستگی ایفای نقش نمودند.

وی تاکید داشت: بر همه ما واجب است که فداکاری ها واستقامت های این پیام رسانان انقلاب اسلامی ودفاع مقدس را با حساسیت ثبت ونگهداری کرده و در اختیار نسل های آینده قرار دهیم وبرای دست یابی به این مهم لازم است نماینده امور بانوان، دستگاه های اجرایی استان، معاونت مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار لرستان همکاری تلاش خود را به کار گیرند.

در پایان این جلسه مصوب شد برنامه های از جمله تهیه فیلم مستند زندگی از «مادران سه شهیدی»، حمایت ازبانوان نویسنده حوزه دفاع مقدس توسط دستگاه های فرهنگی استان، تجلیل از خانواده معظم شهدای عملیات بیت المقدس به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر، اعزام روایتگران دفاع مقدس به مدارس در ایام پیش رو و همچنین جمع آوری اسناد زنان ایثارگر در سطح استان اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار