به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، هشت سال جنگی نابرابر در مقابل دشمنی که با تمام وجود به تصرف قله اندیشه و باورهایمان آمده بود.
آب و خاک را بهانه تجاوز بی رحمانه اش کرده بود تا بتواند به ارزش ها و باورهایمان دست درازی کند و آنان را به تصرفش در بیارود.
دشمن به خوبی دریافته بود که نبض این پرچم سه رنگ به فرهنگی ارزشی پیوند خورده و اگر بتواند توپخانه همان فرهنگ را نشانه بگیرد به یقین تصرفش دیگر رویایی نشدنی نخواهد بود.
دشمن فراموش کرد که پیروزی در شب های عملیات هایمان گره به همان سربندهای «یافاطمه»، «یا زهرا» ، «یا مهدی» هایی بود که دست به سینه به پیشانی های خاکی و خونی بچه هایمان بسته می شد و با عزمی راسخ بندهای پوتین را می بستند و راهی خاکریزها می شدند.
دشمن فراموش کرده بود که این سربازان همان کودکان خرداد 42 بودند که در گهواره هایشان آرمیده بودند و مادرشان همان ذکرهای «یا مهدی» را در گوش هایشان لالایی می خواندند.
این سربندهای «یا مهدی» همان لبیک هایی بود که رزمندگان به امام زمان خود داده بودند و با بستنش بر پیشانی به دشمن نشان می دادند که پیرو کدام مسیر و خط هستند.
دفاع و مبارزه تنها به همان هشت سال خاتمه نیافت و مسیر هم چنان ادامه دارد اما در جبهه دیگر.
امروز هر کداممان با هر لباسی که به تن داریم باید سربندهای «یامهدی» جبهه های دیروز را فراموش نکنیم، یادمان نرود که مسیر همچنان ادامه دارد و ما هم سرباز امام عصرمان هستیم .
من یک "منتظرم"
مسیر ولایت پذیری هم چنان ادامه دارد و هر کدام از ما به عنوان یک منتظر وظیفه داریم که شرایط ظهور حضرت ولیعصر(عج) را فراهم کنیم تا با ظهور ایشان حکومتی مهدوی را ایجاد کنیم.
از نویسنده، پزشک، هنرمند، دانشمند و غیره گرفته همه باید زیر پرچم یکرنگ ولایت بایستیم و با تلاش زمینه های ظهور را برای یوسف زهرا فراهم کنیم.
امروز که در عصر رسانه ها قرار داریم می توانیم چه میزان از آن به عنوان ابزار برای آماده سازی شرایط ظهور بهره بجوییم؟
مصطفی مشایخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی و کارشناس حوزه رسانه در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی با اشاره به مهم ترین کارکرد رسانه های غربی در عصر ظهور اظهار داشت: موعود سازی و ترویج شبهات دینی و همینطور تبلیغ فرهنگ ضد دینی و معرفی زندگی غربی از جمله مهم ترین رویکرد رسانه های غربی در عصر ظهور است.
وی افزود: رسانه با ظرفیت ها و ویژگی هایی که دارد این امکان را به ما می دهد که ما نیز در شرایط ظهور به مقابله با اهداف رسانه های غربی اقدام کنیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مهم ترین رسالت های رسانه های داخلی در عصر ظهور مقابله با ترویج خرافات و ملاقات گری های کاذب است که با روشنگری و معرفی ویژگی منتظران واقعی آنان را از غیر واقعی ها جدا کرده و بسترساز شرایط ظهور باشد.
مشایخی با اشاره به آگاهی بخشی و روشنگری از سوی رسانه ها گفت: روشنگری و آگاهی بخشی دو رکن مهم برای هر رسانه محسوب می شود که در عصر ظهور این دو سنگین تر می شود چرا که در این عصر رسانه های غربی نیز در تلاش هستند با معرفی ضد ارزش ها فرهنگ مهدویت و منجی را از جوامع اسلامی پاک کنند.
وی ادامه داد: ما در تفکر و آموزه های شیعه داریم که در قرآن کریم خدا از امام مهدی(عج) به عنوان حق کامل یاد می کند و زمانی که ظهور اتفاق می افتد باطل را از سراسر گیتی محو کرده و عدالت را برای سراسر مردم دنیا به ارمغان می آورد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: عصر رسانه ها است و ما تا کنون عصر کشاورزی و صنعتی را پشت سر گذاشتیم و به عصر دیجیتال رسیدیم که در این شرایط به طور طبیعی رسانه ها به شدت بر افکار عمومی تاثیرگذار هستند.
دین ستیزی مهم ترین رویکرد رسانه ها غربی است
مشایخی با اشاره به تلاش شبکه های غربی برای ترویج زندگی غربی و نهادینه کردن فرهنگ ضددینی گفت: موتورهای بزرگ جستجوگر، نرم افزارهای پیشرفته و شبکه های ماهواره ای با زبان های مختلف در سراسر دنیا عمدتاً در تلاش هستند که سبک زندگی غربی را ترویج کرده و مبلغی برای زندگی فرهنگ دین ستیز باشند و در نهایت بتوانند امید و باور وجود منجی را از اذهان عمومی پاک کنند.
وی ادامه داد: جامعه ای که اعتقاد و باور به وجود امام و ولی دارد و هر روزش را به امید آمدن منجی به انتظار می نشیند در واقع فرهنگ مهدویت و انتظار را در خود پرورش داده و به نسل پس از خود منتقل می کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت طلبی دنباله روی فرهنگ مهدویت است از این رو رسانه های غربی و ضد ارزشی تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند با تولید محتوا در این مسیر در واقع جامعه هدف خود را از این فرهنگ دور کنند.
مشایخی با اشاره به وظیفه خطیر رسانه های داخلی در عصر ظهور گفت: در این شرایط و با توجه به ظرفیت های رسانه ها، از این فرصت استفاده کرده و فرهنگ مهدویت را به خوبی نهادینه کنیم وشرایط ظهور را و حاکمیت امام زمان (عج) و جامعه امام زمانی را فراهم کنیم.
تو می آیی و فریادهای فرو خفته ستمدیدگان جهان را معنا می بخشی.....
تو می آیی و گوش جهان را که از فریادهای گوشخراش شیاطین کفرکر شده است، با زمزمه روح بخش محبتت نوازش می کنی..
تو می آیی و من خوب می دانم که روزی از همین دریچه که سال هاست بسته مانده است، جوانه ای خواهد رویید؛ جوانه ای سبز که از خیال همیشه منتظر من به سمت آسمان های آبی حضور تو سر بر خواهد آورد...
پس هر چه زودتر به راه بیاییم تا از راه بیاید...
گفت و گو: مهری کارخانه
انتهای پیام/