به راه بیاییم تا از راه بیاید/3

مادران شهدا مدرسان واقعی مکتب فرهنگ انتظار هستند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی گفت: هر کدام از مادران شهدا با تعلیم فرزند خود در مسیر فرهنگ مهدوی مدرسان واقعی مکتب انتظار هستند.
کد خبر: ۲۸۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ - 02May 2018

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، هشت سال جنگی نابرابر در مقابل دشمنی که با تمام وجود به تصرف قله اندیشه و باورهایمان آمده بود .

آب و خاک را بهانه تجاوز بی رحمانه اش کرده بود تا بتواند به ارزش ها و باورهایمان دست درازی کند و آنان را به تصرفش در بیارود.

دشمن به خوبی دریافته بود که نبض این پرچم سه رنگ به فرهنگی ارزشی پیوند خورده و اگر بتواند توپخانه همان فرهنگ را نشانه بگیرد به یقین تصرفش دیگر رویایی نشدنی نخواهد بود.

دشمن فراموش کرد که پیروزی در شب های عملیات هایمان گره به همان سربندهای " یافاطمه " ، "یا زهرا" ،" یا مهدی" هایی بود که دست به سینه به پیشانی های خاکی و خونی بچه هایمان بسته می شد و با عزمی راسخ بندهای پوتین را می بستند و راهی خاکریزها می شدند.

دشمن فراموش کرده بود که این سربازان همان کودکان خرداد 42 بودند که در گهواره هایشان آرمیده بودند و مادرشان همان ذکرهای " یا مهدی" را در گوش هایشان لالایی می خواندند.

این سربندهای " یا مهدی" همان لبیک هایی بود که رزمندگان به امام زمان خود داده بودند و با بستنش بر پیشانی به دشمن نشان می دادند که پیرو کدام مسیر و خط هستند..

دفاع و مبارزه تنها به همان هشت سال خاتمه نیافت و مسیر هم چنان ادامه دارد اما در جبهه دیگر...

امروز هر کداممان با هر لباسی که به تن داریم باید سربندهای " یامهدی" جبهه های دیروز را فراموش نکنیم ، یادمان نرود که مسیر همچنان ادامه دارد و ما هم سرباز امام عصرمان هستیم .

من یک "منتظرم"

مسیر ولایت پذیری هم چنان ادامه دارد و هر کدام از ما به عنوان یک منتظر وظیفه داریم که شرایط ظهور حضرت ولیعصر(عج) را فراهم کنیم تا با ظهور ایشان حکومتی مهدوی را ایجاد کنیم.

از نویسنده، پزشک، هنرمند، دانشمند و غیره گرفته همه باید زیر پرچم یکرنگ ولایت بایستیم و با تلاش زمینه های ظهور را برای یوسف زهرا فراهم کنیم.

فاطمه محمد میرزایی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی با اشاره به  نقش مهم و کلیدی زنان در جامعه اظهار داشت: اگر پایۀ اصلی تربیت و رشد صحیح فرد برای جامعه را در خانواده دنبال کنیم ، زن به عنوان مربی خانواده و عامل اصلی انتقال ارزش ها ، جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: زنان با بهره گیری از آموزه های دینی ، در طول تاریخ با پرداختن به اساسی ترین نقش خود که همان همسری و مادری است  ، بلندترین گام ها را برای  حفظ ولایت برداشته اند و حب به ولی خدا را به فرزندان خود منتقل کردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: این مادران بودند که با رابطه قلبی و معرفتی خود با حضرت امام زمان(عج) این علاقه و عاطفه را همچون شیره جان  به فرزندان خود انتقال داده و سبب تربیت و پرورش انسان هایی دیندار ، پویا ، کارآمد وولایت مدار شدند.

محمد میرزایی با اشاره به منتظران واقعی حضرت ولی عصر(عج) گفت:  آری زنانی چون مادران و همسران شهدا نیز توانستند به خوبی از عهدۀ رسالت خود برآمده و منتظران واقعی درگاه گل نرگس باشند.

وی ادامه داد: مادرانی که در گوش های فرزندانشان همراه با لالایی نام مبارک مهدی را نجوا کرده و در گهواره هایشان سربازان امام عصر را تربیت کردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: همسران ، مادران و دختران شهدا به خوبی معنای انتظار را تعبیر کرده و راه رسم منتظر شدن را می دادند.

محمد میرزایی با اشاره به نقش محوری زنان در بحث فرهنگ مهدوی گفت: هیچ جنبش مهم اجتماعی را نمی توان یافت که زنان در آن موثر نباشند چرا که همانطور که می آنچه باعث گسترش و ماندگاری قیام امام حسین(ع) گردید، حضور زنان بویژه حضور فعال حضرت زینب (س) بود.

وی افزود: امروز نیز زنان در گسترش فرهنگ مهدوی نقش عظیمی داشته و تربیت نسلی روشن، آگاه و منتظراز مهمترین نقش هایی است که زن امروزی عصر ظهور بر عهده دارد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد:  بی شک اگر زن و مرد، پایه یک خانواده مهدی یاور را بنا گذارند، قطعا فرزندانی منتظر و مهدوی یاور نیز خواهند داشت که زمینه ساز ظهور خواهند بود.

تو می آیی و فریادهای فرو خفته ستمدیدگان جهان را معنا می بخشی...

تو می آیی و گوش جهان را که از فریادهای گوشخراش شیاطین کفرکر شده است، با زمزمه روح بخش محبتت نوازش می کنی...

تو می آیی و من خوب می دانم که روزی از همین دریچه که سال هاست بسته مانده است، جوانه ای خواهد رویید؛ جوانه ای سبز که از خیال همیشه منتظر من به سمت آسمان های آبی حضور تو سر بر خواهد آورد...

پس هر چه زودتر به راه بیاییم تا از راه بیاید...

گفت و گو از: مهری کارخانه

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار