روز معلم و تکریم از 167 معلم شهید استان لرستان

هفته معلم سالروز شهادت معلم بزرگ انقلاب مرتضی مطهری و 167 معلم شهید استان لرستان است که در کلاس‌‌های درس، علم و معرفت را به ما و فرزندانمان آموخته‌اند.
کد خبر: ۲۸۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ - 03May 2018

روز معلم و تکریم از 167معلم شهید استان لرستانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «هفته بزرگداشت مقام معلم» بهانه‌ایی برای قدردانی از زحمات رسولان علم و دانش است و به فرموده امام خمینی معلمی شغل انبیا است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب قدرشناسی از مقام معلم یک سنت قرآنی و اسلامی و وظیفه همه آحاد جامعه و در راستای تعالی بخشیدن به تربیت فرزندان و ساختن فرد است.

استان لرستان 167 معلم شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، معلمانی که با ایثار و از خود گذشتگی جانشان استوارانه در خط مقدم نجات انسان از تاریک‌خانه جهل و ندانستن ایستاده‌اند و مجاهدانه در سنگر علم و ایمان به آموزش و پرورش کودکان، نوجوانان و جوانان ایران اسلامی ‌پرداختند.

«هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ» (سوره جمعه - آیه 2)
«اوست آن کس که در میان بی‌سوادان فرستاده‏‌ای از خودشان برانگیخت تا آیات او را بر آنان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت بدیشان بیاموزد و آنان قطعا پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند».

و در پایان هفته معلم و سالروز شهادت معلم بزرگ انقلاب مرتضی مطهری و 167 معلم شهید استان لرستان را که در کلاس های درس علم و معرفت را به ما و فرزندانمان آموخته‌اند را گرامی میداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار