معاون فرماندار شهرستان پل دختر؛

دانشنامه دفاع مقدس آرمان و ارزشی برای نسل آینده است

علیرضا ملکشاهی معاون فرماندار شهرستان پل دختر گفت: آرمان‌های شهدا و ایثارگران باید حفظ و نشر داده شود تا نسل‌های آینده از آن الگوبرداری کنند.
کد خبر: ۲۸۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ - 03May 2018

دانشنامه دفاع مقدس آرمان و ارزشی برای نسل آینده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از لرستان، صبح امروز «علیرضا ملکشاهی» در جلسه شورای هماهنگی دانشنامه دفاع مقدس شهرستان پل دختر که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور امام جمعه، مدیر کل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، معاونت روحانیون دفاع مقدس و مدیران دستگاه های دولتی برگزار شد، اظهار داشت: کشورهای زیادی به علت حفاظت از مرزهای خود مورد تجاوز قرار گرفته اند و تعداد زیادی از آن ها برای دفاع از میهن و سرزمینشان کشته و مجروح می شوند این افراد همان کسانی می باشند که دارای ارزش و احترام هستند و باید آنها را مورد تکریم قرار داد.

وی در ادامه افزود: کسانی که به خاطر دفاع از سرزمینشان کشته شده اند افرادی دارای ارزش و احترام هستند که شهید و شهادت لقب هایی والا برای نشان دادن ارزش های آنان است.

معاون فرماندار این ارزش ها و آرمان ها را راهی برای رسیدن به تقرب الهی دانست و گفت: این افراد همان کسانی هستند که در قرآن به آنها اشاره شد که، مپندارید که کشته های ما مرده اند بلکه زنده اند و نزد خدا روزی میگیرند.

وی با بیان اینکه شهدا در راه دین خدا کشته شده اند گفت: همگی ما دوران جوانی و نوجوانی را در دفاع از انقلاب و میهن سپری کرده و سینه به سینه جنگیده ایم تا از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

علیرضا ملکشاهی افزود: در زمان جنگ مردم از حمله های متعدد دشمن بعضی در امان نبودند و کسانی که توانایی رفتن به جبهه را نداشتند در پل دختر با حملات موشکی دشمن مقابله و در بمباران ها به مردم و مجروحین کمک می کردند.

وی با اشاره به اینکه پل دختر دومین شهر جهادی است گفت: شهرستان پل دختر در بیشتر مواقع هر روز بمباران میشد به گونه ایی که هم صبح و هم بعد ظهر زیر موشک های هوایی دشمن بود و خسارت های جانی و مالی بسیار زیادی را متحمل شده است.

معاون فرماندار در راستای تخریب های پل دختردر دوران دفاع مقدس گفت: ساختمان ها و مناطق تخریب شده باید کاملا دست نخورده باقی می ماندند تا نسل آینده آنها را به عنوان نماد ایثار و شهادت و روحیه جهادی رزمندگان وشهدای ما میدیدند و از آنها الگو برداری می کردند.

وی در خصوص تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان اظهار داشت: شهدا، ایثارگران و یادمان های آنها ارزشهایی هستند که همگی باید برای حفظ و نشر این ارزش ها تلاش کنیم، این آرمان ها ارزش هایی هستند که برای نسل های آینده به یادگار می مانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار