بروجردی:

اسرائیل می‌خواهد شکست داعش را با دروغ‌‌سازی علیه ایران جبران کند/ حتی رسانه‌های تل‌آویو هم سخنان نتانیاهو را به سخره گرفتند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رژیم صهیونیستی که شکست خود در حمایت از داعش را ناشی از ایران می‌داند، می‌کوشد با دروغ‌‌سازی علیه برنامه هسته‌ای کشورمان افکار عمومی را نسبت به آن تحریک کند.
کد خبر: ۲۸۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ - 04May 2018

اسرائیل می‌خواهد شکست داعش را با دروغ‌‌سازی علیه ایران جبران کند/ حتی رسانه‌های تل‌آویو هم سخنان نتانیاهو را به سخره گرفتندبه گزارش گروه سایررسانه‌های دفاع پرس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش‌ها نسبت به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در محل وزارت دفاع این رژیم درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، گفت: این مطالب آنقدر بی‌ارزش است که حتی رسانه‌های رژیم اشغالگر قدس هم آن را به سخره گرفتند.

وی با تصریح بر اینکه هیچ کس در عرصه جهانی سخنان نتانیاهو را جدی نگرفت، اظهار داشت: بی‌پایه بودن اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به حدی است که حتی ارزش پاسخگویی هم ندارد.

بروجردی هدف نتانیاهو را از این گونه سخنان درباره برنامه هسته‌ای کشورمان جلب‌نظر آمریکا و متقاعدسازی این کشور نسبت به نقض برجام از سوی ایران دانست و گفت: رژیمی که خود، 200 کلاهک هسته‌ای دارد و تن به بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نمی‌دهد با هدف جلب توجه جهانی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ناکامی گروه‌های تروریستی در منطقه به ویژه سوریه که مورد حمایت رژیم اشغالگر قدس قرار داشتند، اشاره کرد و بیان داشت این رژیم از این موضوع بسیار عصبانی است و تلاش می‌کند ناکامی خود را به گونه‌ای دیگر جبران کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی که شکست خود در حمایت از داعش و سایر گروه‌های ترویستی را ناشی از جمهوری اسلامی ایران می‌داند، می‌کوشد با دروغ‌نمایی علیه برنامه هسته‌ای ایران افکار عمومی را نسبت به آن تحریک کند.

بنابر این گزارش، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در یک سخنرانی تلویزیونی مدعی شد که کشورش اطلاعاتی یافته است که حکایت دارد ایران پس از امضای توافقنامه هسته‌ای همه اسناد مربوط به فعالیت هسته‌ای خود را در شورآباد در حومه تهران پنهان کرده است.

نتانیاهو که تعداد زیادی پوشه و لوح فشرده به نمایش گذاشته بود، ادعا کرد که دولت متبوعش موفق شده است که 55 هزار فایل و صفحه پیدا کند که مربوط به برنامه هسته‌ای نظامی ایران است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این سخنان بنیامین نتانیاهو گفت که تا این لحظه در سخنان آقای نتانیاهو دلیلی برای ناسازگار بودن، یعنی سر باز زدن ایران از تعهداتش در قبال توافقنامه (هسته‌ای) ندیده‌ام.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه عنوان داشت که تنها مرجع بی‌طرف و بین‌المللی که مسئولیت نظارت بر تعهدات هسته‌ای ایران را دارد آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای است و 10 گزارشی که تاکنون از سوی این آژانس منتشر شده نشان می‌دهد که ایران به تعهدات خود کاملاً عمل کرده است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها