مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

۴۵۶ شهید مدافع حرم در قم تشییع و خاکسپاری شده‌اند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به برگزاری سالیانه ۳۸۰ یادواره شهدا در قم گفت: تاکنون ۴۵۶ شهید مدافع حرم در قم تشییع و خاکسپاری شده‌اند.
کد خبر: ۲۸۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸ - 05May 2018

۴۵۶ شهید مدافع حرم در قم تشییع و خاکسپاری شده‌اندبه گزارش دفاع پرس از قم، سردار «سید جواد هاشمی» در جمع اعضای شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: سالانه ۳۸۰ یادواره شهدا در قم برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به یادواره شهید زین الدین و شهدای استان قم، کنگره شهدای روحانیون و یادواره شهدا در روز بزرگداشت شهید و یادواره‌هایی که در سطح شهر و روستا‌های استان برگزار می‌شود، اشاره کرد.

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که از مهمترین رسالت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است، ۲۰ حسینیه شهید سالانه برگزار کننده ۱۲۰۰ برنامه قرآنی و مذهبی است که توسط والدین معظم شهدا و در منازل شهدا برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اضافه کرد: نصب ۳۱۳ تصویر شهید به نام‌های سید مهدی و مهدی و شهدایی که در نیمه شعبان به دنیا آمده یا به شهادت و شهدایی که در وصایایشان نجوای ملکوتی با امام زمان (عج) داشتند، رسیدند، در ایام نیمه شعبان در مسیر‌های منتهی به جمکران و خیابان چهارمردان از اقدامات بنیاد در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

هاشمی افزود: برگزاری ۱۶۲ نمایشگاه گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آموزش و اعزام ۱۵۰ راوی در مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از دیگر اقدامات ترویجی می‌باشد.

وی با اشاره به وجود ۷۲ گلزار شهید در استان قم تصریح کرد: ۴۵ گلزار شهید در قم ساماندهی شده که بخشی از آن در شهر قم واقع است و شهرداری‌ها طبق قانون می‌بایست بعد از ساماندهی گلزار بحث نگهداری و رسیدگی به گلزار‌ها را دنبال کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به تشییع و تدفین ۴۵۶ شهید مدافع حرم در قم افزود: گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) با ۳۵۰۰ شهید، گلزار شهدای سوم خرداد با ۶۰ شهید، گلزار شهدای شیخان با ۷۵۰ شهید، گلزار امامزاده ابراهیم (ع) با ۴۵۰ شهید و ... جزء گلزار‌های شهری و محوری استان می‌باشد.

وی همچنین به عملکرد بنیاد شهید در حوزه پایش سلامت، برگزاری پنج کمیسیون پزشکی، و در حوزه آموزش پوشش ۳۰۴۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار