مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان خبر داد؛

برگزاری 32 عنوان برنامه محوری ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر در همدان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان گفت: همزمان با فرارسیدن سی و ششمین سالروز آزادسازی خرمشهر، 32 عنوان برنامه محوری در سطح استان همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ - 06May 2018

برگزاری 32 عنوان برنامه محوری ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر در همدانبه گزارش دفاع پرس از همدان، سردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در ستاد استانی بزرگداشت سی و ششمین سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: هیچ پدیده‌ای در دوره‌های معاصر به اندازه دفاع مقدس نتوانسته در دنیا تحولی را ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معمولا بسیاری از انقلاب‌ها یا محو شده یا به انحراف کشیده می‌شوند افزود: امروز شاهد رویش‌های جدیدتری در انقلاب اسلامی ایران هستیم و فضیلت‌ها در جامعه ما خود را نشان می‌دهند.

سردار ظفری با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس تصریح کرد: رمز پیروزی ما در دفاع مقدس این بود که متفاوت فکر کردیم، متفاوت تصمیم گرفتیم و متفاوت نیز عمل کردیم و دفاع ما بر اساس آموزه های قرآنی در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شدیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه جامعه و ملت بزرگی داریم گفت: این عظمت و بزرگی به برکت وجود امام خمینی (ره)، خون پاک شهدای والامقام و به برکت دوران 8 سال حماسه و ایثار است و امروز باید به دنبال حفظ وحدت در جامعه اسلامی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه ارزش های جامعه را باید به گفتمان تبدیل کنیم یادآور شد: امروز یک عدم توازن در نوع نگرش ها و ارزش ها در جامعه ما وجود دارد و دیده می‌شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد بیان داشت: با توجه به شرایط امسال و تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان انتظار می‌رود برنامه‌های اجرایی توسط دستگاه ها، متناسب با شرایط ایام برگزار شوند.

ظفری با بیان اینکه 32 عنوان برنامه محوری ویژه ایام بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در استان برگزار می‌شود گفت: متولی برگزاری برنامه‌های امسال در روز سوم خرداد ارشد نظامی آجا در استان و فرماندهی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مراسم های بزرگداشت ویژه سالروز آزادسازی خرشمهر در سطح ادارات و یگان های نظامی استان، غبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار با ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس، برگزاری همایش پیشکسوتان دفاع مقدس، نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در سطح استان و برگزاری نشست بازخوانی عملیات «الی بیت‌المقدس» از جمله برنامه‌های اجرایی در این ایام به شمار می‌روند.

سردار ظفری با اعلام این خبر که بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان در روز پنج‌شبه سوم خردادماه برای عموم مردم رایگان خواهد بود تصریح کرد: مراسمی با عنوان شب خاطره همراه با نمایش فیلم های دفاع مقدس با محوریت نقش رزمندگان همدان در آزادسازی خرمشهر در محل سالن همایش های مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان با حضور شورای اداری استان و اجرای آبنمای موزیکال نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و همچنین نمایشگاه های فرهنگی هنری در ایام سوم خرداد امسال در همدان خاطرنشان کرد: اجرای نمایش های خیابانی و صحنه ای، برنامه های متنوع نمایش خوانی، اجرای نقاشی تصاویر شهدا بر روی بوم در سطح معابر شهری و برگزاری نمایشگاه های عکس خیابانی نیز از دیگر برنامه های اجرایی در سی و ششمین سالروز آزادسازی خرمشهر در استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار