شهید مدافع حرمی که باعث خوشحالی مردم سوریه شد/ شکار زن تک تیرانداز داعشی

«نوریه» زن تک تیرانداز داعشی بود که عاقبت کارش را شهید مدافع حرم «رضا بخشی» از شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون به مرگ تبدیل کرد و باعث خوشحالی مردم سوریه و جشن در شهر دمشق شد.
کد خبر: ۲۸۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۵ - 07May 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، تعداد کثیری از رزمندگان جبهه‌ مقاومت به‌دست تک‌تیراندازهای داعشی و تکفیری به شهادت رسیدند.

«نوریه» زن تک‌تیرانداز داعشی بود که نزدیک به 70 نفر از رزمندگان را به شهادت رسانده بود. این زن خبیث نمی‌دانست که سرنوشتش به‌دست مدافع حرم افغانستانی رقم خواهد خورد...

ماجرای به هلاکت رسیدن این زن داعشی به‌دست شهید «رضا بخشی» را از زبان یکی از مدافعان حرم در ادامه می‌خوانید:

«زمستان 92 بود. الدخان را محاصره کرده بودیم. همان شهرک مهم و نزدیک دمشق. چیزهای عجیبی هم می‌دیدیم، بی‌انگیزگی ارتش...انگیزه‌های ناخالص در دفاع وطنی و بی‌تجربگی آنها در جنگ شهری.

ماجرای شهید مدافع حرمی که باعث خوشحالی مردم سوریه شد/ شکار زن تک تیرانداز داعشی

الان که تصورم می کنم، می‌بینم که همه‌ی آنها طبیعی بود. هسته‌های مقاومت در سوریه تازه راه افتاده بود. حالا دیگر مقاومت در سوریه درخت تناوری شده که ریشه‌هایش در اسرائیل فرو خواهد کرد بزودی... در آن زمان مشکلاتی داشتیم. یکی از سخت‌ترین مشکلات ما در جبهه‌های مقاومت حضور قناصه ها بود که همین الان هم حضورشان کم نیست.

قناصه ها تک تیراندازانی هستند که جای حساسی را به‌عنوان شکارگاه انتخاب می‌کنند و با یک تیر حریف را از میان می‌برند. واقعاً در جنگ‌های شهری دفاع در برابر قناصه ها سخت است. چون جای آنها در دید نیست و ناغافل با یک تیرشان شکار می‌شوید.

ورودی «دخانیه» سه‌راهی مشهوری بود و چند قناصه تروریست‌ها در آنجا مستقر بودند. وقتی نیروهای ما می‌خواستند نفوذ کنند، آنها به راحتی نشانه می‌رفتند و می‌زدند. تک تکشان را شناسایی کردیم و به هلاکت رساندیم. اما آن گلوله‌های دقیق تمام نمی‌شد، یک نفر از آن تروریست‌ها باقی مانده بود و ما نمی‌توانستیم او را بیابیم.

قتلگاهی شده بود. حدود 70 نفر از رزمندگان را زده بود. خیلی دقیق می‌زد. خودش یک لشگر بود. آوازه تک‌تیراندازی او در سوریه پیچیده بود. اسمش نوریه بود. زن 26 ساله داعشی. همه بچه‌ها را کلافه کرده بود. عملاً تا وقتی این زن در آن منطقه بود، کسی نمی‌توانست به دخانیه ورود کند.

ماجرای شهید مدافع حرمی که باعث خوشحالی مردم سوریه شد/ شکار زن تک تیرانداز داعشی

هرکاری می‌کردیم جای او را بیابیم نشد، تا اینکه معاون عملیات لشکر فاطمیون «شهید بخشی» قول داد این قضیه را به‌زودی حل کند. مجبور شدیم کار اطلاعاتی گسترده‌ای شروع کنیم. بعد مدت‌ها  بالاخره مکان استقرار «نوریه» را پیدا کردیم. مطابق زمان حضورش وقت نفوذ و شکار را معین کردیم. بعد از طلوع آفتاب، تصمیم به عملیات گرفتیم.

بچه‌ها با هزار مشقت و سختی از بین خرابه‌ها و تروریست‌ها عبور کردند. حدود 400 متر مجبور بودند که نفوذ کنند. هر لحظه امکان شهادت بچه‌ها بود. 5 نفر از بچه‌ها به آرامی جلو رفتند. زن داعشی غافل از این بود که در فاصله سه متری پشت سرش دارند او را نظاره می‌کنند. آنها تصمیم داشتند تا «نوریه» را زنده گیر بیاندازند. اما وضعیت منطقه اجازه نمی‌داد تا این ریسک صورت پذیرد. به‌خاطر تعداد زیاد تروریست‌ها مجبور شدند که زن داعشی را مورد هدف قرار دهند.

کار را شهید مدافع حرم «رضا بخشی» تمام کرد. با کلت کمری که مجهز به صدا خفه‌کن بود، این زن را از پشت مورد هدف قرار داد و به هلاکت رساند. این خبر موجب شادی رزمندگان و مردم سوریه شد.

ماجرای شهید مدافع حرمی که باعث خوشحالی مردم سوریه شد/ شکار زن تک تیرانداز داعشی

شهید «رضا بخشی» از شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون، کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث و فارغ‌التحصیل از «جامعه‌المصطفی العالمیه» قم بود که در منطقه «تل قرین» سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار