مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

۱۵ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان فارس چاپ می‌شود

«عبدالرضا قیصری» با بیان این‌که منابع لازم برای چاپ کتاب‌های دفاع مقدس در استان فارس فراهم است، گفت: ۱۵ کتاب دفاع مقدس استان آماده چاپ در استان است که به‌زودی منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ - 07May 2018

انتشار15 عنوان کتاب دفاع مقدس بزودی در استان فارس

«عبدالرضا قیصری» مدیر انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز، با بیان این‌که سیاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حمایت بیشتر از انتشار کتاب در استان‌ها است، اظهار داشت: این افزایش حمایت از سال ۹۵ آغاز و نتیجه آن، چاپ ۲۲ عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس در این سال در استان فارس شد.

وی افزود: حاصل این تلاش، چاپ کتاب‌های ارزشمند از جمله چند کتاب پژوهشی مانند «روی موج جنگ»، «شناسنامه شیدایی» و «خنده‌های عمل‌نکرده» بود که برخی به چاپ دوم نیز رسیدند.

قیصری گفت: در سال ۹۶ تعداد کتاب‌های منتشرشده به ۳۵ عنوان و عناوین آماده انتشار به ۱۵ کتاب رسید و تنوع بالایی را در کتاب‌ها از جمله در موضوعات پژوهشی، داستان، شعر، تاریخ شفاهی، خاطرات رزمندگان، وصیت‌نامه‌های شهدا و کتاب عکس داشتیم.

وی اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوب در مورد کتاب‌های چاپ‌شده در سال ۹۶، چاپ مجدد سه کتاب پژوهشی ما توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس بود؛ از ورود دیگران به این حوزه استقبال می‌کنیم.

مدیر انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس افزود: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، علاوه بر کتاب‌های آماده چاپ سال پیش، می‌توان برای چاپ ۱۵ عنوان دیگر هم اقدام کرد و منابع محتوایی لازم برای چاپ کتاب‌های بیشتر در صورت تأمین اعتبار وجود دارد.

قیصری در مورد روند کارشناسی چاپ کتاب در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: عموماً کتاب‌ها با هماهنگی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کارشناسی و مجوز چاپ توسط نشر «صریر» اخذ می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار