حمله افراد مسلح به روستایی در نیجریه ۴۵ کشته برجای گذاشت

حمله افراد مسلح به روستایی در شمال غربی نیجریه موجب کشته شدن دست‌کم ۴۵ نفر شد.
کد خبر: ۲۸۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ - 07May 2018

حمله افراد مسلح به روستایی در نیجریه ۴۵ کشته برجا گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از آناتولی، در ایالت کادونا در شمال غربی نیجریه شماری از افراد مسلح به یک روستا حمله کرده و دست به قتل عام زده‌اند. زمینه‌ساز این قتل عام احتمالا کشمکش‌های موجود در منطقه بر سر مراتع و زمین‌های کشاورزی است.

به گفته پلیس ایالت کادونا در نیجریه در پی حمله افراد مسلح به روستایی در بخش «بیرنین گواری» دست‌کم 45 نفر کشته شده‌اند.

به گزارش یک سازمان مدنی محلی مهاجمان مسلح در روستای گواسکا کودکان و زنان را نیز به قتل رسانده‌اند. همچنین شمار زیادی از خانه‌های این روستا به آتش کشانده شده‌اند.

در منطقه‌ای که ایالت کادونا در آن واقع شده سالهاست که دعوا و درگیری به دلیل دزدی دام، آدم‌ربایی و دزدی اموال در مناطق روستایی وجود دارد. این کشمکش‌ها به طور معمول میان کشاورزان روستانشین و کوچ‌نشینانی که صاحب گله‌های گاو هستند به وجود می‌آید.

گروه بحران بین‌الملل (ICG) سال گذشته هشدار داد که درگیری‌های میان کوچ‌نشینان و روستانشنیان می‌تواند به اندازه شورش گروه تروریستی بوکوحرام در شمال شرقی نیجریه خطرناک شود.

بوکو حرام از سال 2009 تاکنون در شمال شرقی نیجریه برای برپایی حکومت می‌جنگد و بر اثر این کشمکش تاکنون بیش از 20 هزار نفر کشته شده‌اند. همچنین صد‌ها هزار نفر به دلیل این کشمکش آواره شده‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار