سردار کارگر:

جوانان امروز از جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برتر هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: جوانان امروز از جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برتر هستند؛ زیرا با توجه به هجمه فرهنگی و جنگ نرمی که استکبار علیه جوانان ما سازماندهی کرده است در مقابل این تهاجم، خوب ایستاده‌­اند.
کد خبر: ۲۹۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ - 08May 2018

جوانان امروز از جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برتر هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، اولین یادواره شهدای مدافع حرم مشهدالرضا با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جمعی از مسئولان این بنیاد، سردار «مجتبی غفورپور» جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع)، خانواده معظم شهدای مدافع حرم و اقشار مختلف مردم مشهد در مشهدالرضا برگزار شد.

سردار کارگر در این یادواره اظهار داشت: خوشحالم که در مشهدالرضا و در جوار بارگاه منور رضوی در خدمت شما خانواده‌­های معظم شهدای مدافع حرم هستم.

وی افزود: مشهد چه در دوران انقلاب و چه در سال­‌های دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم آل الله، همیشه در خط مقدم بوده است. اگر چه این مراسم به یاد شهدای مدافع حرم مشهدالرضا برگزار شده اما شهدای مدافع حرم مهاجر افغانستانی نیز جزو شهدای مدافع حرم مشهدی هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خطاب به خانواده معظم شهدای مدافع حرم گفت: عزیزان شما، کار بزرگی کردند.

سردار کارگر با اشاره به سخنی از رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد و اگر دفاع مقدس نبود انقلاب دچار چالش می‌شد»، تصریح کرد: استکبار جهانی دو کشور عراق و سوریه را مورد تهاجم خود قرار داد، اما فرزندان شما و رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس عازم این دو کشور شدند و مناطق اشغالیِ سوریه و عراق را آزاد کردند. اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهداست و این افتخار بزرگی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که در دوران دفاع مقدس حدود 40 کشور از صدام پشتیبانی می­‌کردند، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس حاضر نبودند سیم خاردار در اختیار جمهوری اسلامی قرار بدهند، اما امروز از جمله کشورهای پیشرفته در تولید صنایع دفاعی ­ هستیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: هدف استکبار از ایجاد جنگ نیابتی در عراق و سوریه، جمهوری اسلامی بود. فرزندان و همسران و برادران شما در جبهه مقاومت ایستادگی کردند و به فیض شهادت نائل آمدند تا ما در آرامش زندگی کنیم.

سردار کارگر ادامه داد: من دست و پای شما خانواده ­های معظم شهدا را می ­بوسم و افتخار می­‌کنم که در جمع شما هستم و امیدوارم که برای موفقیت ما در مسئولیتی که بر عهده داریم دعا کنید.

وی در پایان گفت: جوانان امروز از جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برتر هستند؛ زیرا با توجه به هجمه فرهنگی و جنگ نرمی که استکبار علیه جوانان ما سازماندهی کرده است در مقابل این تهاجم خوب ایستاده‌اند.

در ادامه این مراسم «ام ­البنین حسینی» همسر شهید مدافع حرم «علیرضا توسلی» فرمانده و بنیانگذار لشکر فاطمیون در سخنانی به تاریخ پر افتخار شیعیان افغانستان اشاره کرد و گفت: تاریخچه دلاوری­‌ها و پایمردی­‌های مهاجرین افغان و لشکر فاطمیون که بواسطه اخلاص و شجاعت مجاهدینش لرزه بر اندام دشمن افتاده و افتخاری برای جهان اسلام شده ­اند، برمی‌گردد به سال­ 1342 که اجداد ما با سختی بسیار زیادی اعلامیه­ های حضرت امام (ره) را بدست می­ آوردند و آن را دست به دست می‌کردند و با انقلاب اسلامی آشنا می ­شدند.

وی افزود: ما در این راه شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردیم. حتی یکی از برادران شهید «علیرضا توسلی» به جرم حمایت از حضرت امام خمینی به شهادت رسید. شهید «علیرضا توسلی» در چنین خانواده‌­ای رشد کرده بود.

حسینی ادامه داد: بواسطه مشکلاتی که در دهه‌­‌های اخیر برای شیعیان افغانستان پیش آمد، آنها برای حفظ دینشان خود را به ایران، ام­ القرای اسلام رساندند که این ایام مصادف بود با دفاع مقدس و جمعی از شیعیان افغانستان عازم جبهه­ های حق علیه باطل شدند که در این مسیر نیز شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردیم.

حسینی ادامه داد: امروز هم و در دوره آخرالزمان با تحولات سوریه، این محبین اهل بیت (ع) خود را به سرزمین سوریه رساندند و به عنوان مدافعان حرم به دفاع از حرم حضرت زینب (س) پرداختند که جمع کثیری از این مجاهدین مهاجر نیز به خیل شهدا پیوستند.

وی گفت: مدافعان مهاجر با دغدغه‌­ای که داشتند خداوند نیز توفیق جهاد را به آنان داد. امثال شهید «رضا اسماعیلی» سرها دادند؛ اما سنگر ندادند. شهید توسلی نیز بعد از 2 سال جهاد سخت و شیرین به درجه رفیع شهادت نائل آمد. خدا را بواسطه این رزق معنوی شاکر هستم و از او توفیق تداوم راه شهدا را مسئلت دارم.

تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم «سید هادی سلطان‌زاده»، «محمدرضا حسینی مقدم» و «جواد جهانی»، اجرای سرود، اجرای نمایش آئینی و روایتگری از دیگر بخش‌­های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار