جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

آرامش ایران اسلامی مدیون دلاورمردی و رشادت‌های شهیدان است

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: اولویت مردان رزم و جهاد در جبهه ها دفاع از انقلاب و مرز و بوم ایران اسلامی بود و خانواده در اولویت بعدی مردان جهاد و ایثار قرار داشت.
کد خبر: ۲۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵ - 23September 2014

آرامش ایران اسلامی مدیون دلاورمردی و رشادت‌های شهیدان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سرهنگ «علیرضا یداله پور» جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان فرزانگان 2 و دبیرستان غیرانتفاعی ادیب ساری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس به مفهوم دفاع از ارزشها میباشد، گفت: این تعریف به این مفهوم است که نیروهای رزمنده ایران با اراده و ایمان به دفاع از کشور پرداختند.

وی با بیان اینکه هدف صدام از حمله به ایران چند عامل بود، اظهار کرد: لغو قرارداد 1975 الجزایر، ادعای حاکمیت بر جزایر بوموسی و تنب بزرگ و کوچک به نمایندگی از کشورهای اعراب، تجزیه خوزستان حداقل آرزوی زمینی صدام بود.

سرهنگ یداله پور در ادامه به تبیین دیگر عوامل حمله صدام به ایران اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: رهبری جهان عرب، تضعیف انقلاب اسلامی و ممانعت از رشد و تأثیرگذاری آن بر کشورهای همسایه دیگرعوامل این حمله از سوی صدام بود.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در بخش دیگر سخنان خود صدام را فردی دیکتاتور و قدرت طلب معرفی کرد و افزود: این دیکتاتور بزرگ با افکار دیکتاتوریش باعث برکناری البکر گردید تا به قدرت برسد و پس از چند ماه به قدرت رسیدن به ایران حمله کرد.

وی اضافه کرد: عراق از اوایل حمله به ایران دارای 12 لشکر و 29 تیپ مستقل و 250 هزار نیرو برای جنگ و هزاران تانک و نفربر، چهارصد قبضه توپ و 340 فروند هواپیمای شکاری و جنگنده در اختیار داشت.

سرهنگ یداله پور با اشاره به کمک بسیاری از کشورهای اروپایی در جنگ عراق علیه ایران، یادآور شد: فرانسه برای بار اول در جنگ عراق به ایران 600 فروند میراژ به عراق کمک کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در دنیای غرب و مخالفین انقلاب اسلامی ایران دیگر با توپ و تانک وارد میدان نمیشوند و با استفاده از ابزارهای رسانهای با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی کانون گرم خانوادهها را بر هم میزند به مقاصد خودشان میرسند.

وی در بخشی از صحبتهای خود به روایت خاطرهای از سرلشکر شهید مسعود منفرد نیاکی فرمانده لشکر 92 زرهی اهواز در دوران دفاع مقدس پرداخت و اذعان کرد: همسر این فرمانده در هنگام عملیات فتح المبین  با ایشان تماس گرفته و خبر مرگ دختر جوانشان مژگان را به او میدهد اما شهید نیاکی در پاسخ به همسرش گفت: فرزند من در آنجا اقوام و فامیل دارد که او را دفن کنند، من یک لشکر فرزند را به دست چه کسی بسپارم.

وی در ادامه با یادآوری این خاطره افزود: اولویت مردان رزم و جهاد در جبههها دفاع از انقلاب و مرز و بوم ایران اسلامی بود و خانواده در اولویت بعدی این فرماندهان قرار داشت.

سرهنگ یدالله پور در ادامه به روایت خاطره ای از سردار شهید علیرضا نوری اشاره کرد و گفت: سردار شهید علیرضا نوری هنگامی که حکم معاون وزیر را به ایشان ابلاغ کردند حکم را به خاطر حضور در جبهه و جنگ پاره کرد و گفت: در این برهه از زمان جنگ به ما نیاز دارد.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران بیان کرد: امروز آرامش در کشور اسلامی ایران مدیون دلاورمردی و رشادت های این شهیدان و رزمندگان  و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه داعش دست پرورده آمریکا و اسرائیل میباشد، یادآور شد: امروز آمریکا به خاطر مرگ یک خبرنگار آمریکایی با داعش مبارزه می کند نه به خاطر مردم مظلوم عراق.

وی در پایان تأکید کرد: رژیم صهیونیستی هنوز هم دنبال فرصت از طریق جاسوس هایی در کشور است که  مقاصدش را پیش ببرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار