اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه:

تروریست‌های داعشی با مسلمانان واقعی بسیار تفاوت دارند

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه گفت: تروریست‌ها با شعار الله‌اکبر به جنایت می‌پردازند، اما اعتقادی به آن ندارند چرا که تروریست‌های داعشی با مسلمانان واقعی بسیار تفاوت داشته و با هم یکسان نیستند.
کد خبر: ۲۹۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ - 09May 2018
تروریست‌های داعشی با مسلمانان واقعی بسیار تفاوت دارندبه گزارش دفاع پرس از قم، «عالیجناب فیوفان» اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با ابراز خرسندی از دیدار با این مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: بر اساس اعتقادات ما، معنویت عامل اعتلای انسان بوده و ابزار مهمی برای فائق آمدن بر مشکلات محسوب می‌شود.
 
وی افزود: آنچه شما مسلمانان درباره معنویت می‌گویید، اعتقادات ما در کلیسای ارتدوکس بوده و این مشاهده این نزدیکی در باور‌ها برای ما خوشحال‌کننده است.
 
اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه با اشاره به رویداد‌های واقع‌شده در دنیا، گفت: مسائلی که در جهان اتفاق می‌افتد نشان‌دهنده این امر است که ماشین غرب به رانندگی آمریکا، در حال نابود کردن بعد معنوی حیات بشر بوده و قصد ترویج امور مادی را در جهان دارد.
 
فیوفان عنوان کرد: کشور‌های غربی برای ترویج و گسترش فرهنگ مادی خود، از ابزار‌هایی همچون اقتصاد و رسانه استفاده می‌کنند و هدف اصلی آنان قرار دادن انسان در کانون توجه و بستن راه هدایت بوده و با استفاده از شعار آزادی در راستای این هدف گام برمی‌دارند.
 
وی با ابراز خرسندی از وحدت موجود در بین خداپرستان، بیان داشت: اسلام و مسیحیت به یک همگرایی مناسب دست‌یافته و با استفاده از وحدت، در مقابل کمونیسم قد علم کرده‌اند.
 
اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه اضافه کرد: جهان غرب به رهبری آمریکا، همواره در تلاش بوده‌اند که عنصر معنویت را از زندگی انسان حذف کرده و بشر را از این معارف تهی کنند تا بتوانند ساده‌تر اهداف استعماری خود را دنبال کنند.
 
فیوفان با اشاره به حمله تروریست‌ها به مدرسه‌ای در روسیه و کشتن ۴۰۰ کودک بی‌گناه، خاطرنشان کرد: وقتی این صحنه‌ها را با چشم خود دیدیم، برای صحبت با تروریست‌ها، در محل حاضر شدیم که آن‌ها ما را تهدید به قتل کردند.
 
وی تصریح کرد: تروریست‌ها با شعار الله‌اکبر به جنایت می‌پردازند، اما اعتقادی به آن ندارند و این آسیب آنان برای مسلمانان حقیقی و مکتب اسلام بسیار بالاتر از آسیب دشمنان و مشرکان است، چرا که تروریست‌های داعشی با مسلمانان واقعی بسیار تفاوت داشته و باهم یکسان نیستند.
 
اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه با تأکید بر لزوم همدلی مسلمانان و مسیحیان، اضافه کرد: در تاتارستان نیمی از جمعیت این منطقه از مسلمانان و نیمی هم از مسیحیان تشکیل‌شده و هیچ اختلافی بین آن‌ها به وجود نمی‌آید و در کنار هم با صلح مشغول زندگی هستند.
عالیجناب فیوفان ادامه داد: به اعتقاد ما، فروپاشی شوروی سابق یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود و دیدگاه گورباچف نسبت به غرب عامل اصلی این فروپاشی است.
 
اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه با بیان اشتراکات موجود بین اسلام و مسیحیت متذکر شد: برای مسلمانان و مسیحیان، سلاحی مانند معنویت وجود دارد که دیگران از برخورداری از این سلاح محروم هستند و مهم‌ترین قدرت ما ناشی از وجود خداوند است، چراکه اعتقاد به وجود پروردگار، به ما کمک شایانی دررسیدن به اهداف می‌نماید.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار