مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران:

بی‌احترامی به شهدا و خانواده آنها بی‌احترامی به خدا و فرمان اوست

مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران گفت: نگاه به خانه شهید نگاه به خداست و بی‌احترامی و بی‌توجهی به شهدا و خانواده شهید بی‌احترامی و بی‌توجهی به خدا و فرمان اوست.
کد خبر: ۲۹۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ - 09May 2018
بی احترامی به شهید و خانواده شهید بی احترامی به خدا و فرمان اوستبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، حجت‌الاسلام «پرویز ولی‌زاده» مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران امروز در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان آمل ایثار و شهادت را یکی از احکام دین مبین اسلام دانست و اظهار داشت: انسان وقتی به کمال می‌رسد خلیفة الله می‌شود.
 
وی در خلیفةالله شدن و رسیدن انسان به کمال را شهادت دانست و گفت: مقام شهید والاست و خدا در خانه شهید جانشین می‌شود.
 
این مسئول افزود: نگاه به خانه شهید نگاه به خداست و بی احترامی و بی‌توجهی به شهید و خانواده شهید بی‌احترامی و بی‌توجهی به خدا و فرمان اوست.
 
ولی‌زاده با تاکید بر اینکه تا زمانی که این نظام پابرجاست فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه می‌شود یادآور شد: مهمترین کار شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر اجرای سیاست‌گذاری است و بر مبنی اصل منطقه باید این امر تحقق یابد.
 
وی با اشاره به 22 اسفند با نام روز شهدا تاکید کرد: این عنوان در نظام ما فراموش شده بود و طبق نظرسنجی‌های گرفته شده در سال 90 سه درصد بوده که با برگزاری برنامه‌های متنوع و یادواره‌های شهدا در این روز این نظرسنجی‌ها به 50 درصد در سال گذشته رسیده است. 
 
این مسئول با بیان اینکه باید تجربه‌سازی را یکی از کارهای شورا بکار ببریم و از ایثارگران و جانبازان با تجربه هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم برای این تجربه استفاده کنیم بیان داشت: شناسایی شهدای ادارات از سوی دستگاه‌های اجرایی هر یک از استان‌ها با برگزاری یادواره های شهدا دستور کار قرار گیرد تا این شهدا معرف مردم نظام شوند.
 
وی با اشاره به دغدغه خانواده‌ها و فرزندان شهدا و ایثارگران در امر اشتغال عنوان کرد: در این دولت هیچ استخدامی صورت نگرفته مگر اینکه سهمیه 25 درصدی اعمال شده باشد اگر چه اکنون این استخدامی‌ها در ادارات اشباع شده و اشتغال در بخش خصوصی ضرورت قرار گرفت.
 
مشاور هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه سال گذشته با راه‌اندازی صندوق توسعه اشتغال در بنیاد شهید بالغ بر 300 میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی به فرزندان ایثارگر و شهدا داده شد گفت: امسال نیز با تشکیل جلسه برنامه بر ادامه روند تخصیص این وام به این فرزندان بی کار داریم.
 
ولی‌زاده با اشاره به تخصیص 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صندوق توسعه اشتغال‌زایی فرزندان شهدا و ایثارگر مطرح کرد: در اجرای پرداخت معوقات خانواده‌های شهدا و ایثارگر در فروردین 96 حدود 4 هزار میلیارد تومان این معوقات پرداخت شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار