برگزاری مراسم یادبود سردار شهید «عبدالرضا موسوی» در خرمشهر

به مناسبت سالگرد شهادت سید «عبدالرضا موسوی» فرمانده سپاه خرمشهر در عملیات آزادسازی این شهر مراسم باشکوهی با حضور مردم و مسئولین در گلزار شهدای خرمشهر برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ - 11May 2018

برگزاری مراسم یادبود سردار شهید«عبدالرضا موسوی» در خرمشهربه گزارش دفاع پرس از خوزستان، به مناسبت سالگرد شهادت سید «عبدالرضا موسوی» فرمانده سپاه خرمشهر در عملیات آزادسازی این شهر مراسم باشکوهی با حضور مردم و مسئولین در گلزار شهدای خرمشهر برگزار شد.

این مراسم در راستای سلسله برنامه های شاخص بزرگداشت سوم خرداد شهرستان خرمشهر از سوی ستاد برگزاری این مناسبت برگزار شد.

در این مراسم، جمع کثیری از فرماندهان و همرزمان شهید موسوی و خانواده های معظم شهدا حضور یافتند و با ذکر دعا، فاتحه و صلوات یاد و خاطره این شهید گرانقدر را گرامی داشتند.

سردار شهید «عبدالرضا موسوی» در فاصله سقوط خرمشهر تا سقوط بنی‌صدر برای استخدام در وزارت امور خارجه به تهران رفت تا اینکه بتواند در یکی از کشورهای خاورمیانه فعالیت دیپلماتیک داشته باشد ولـی با سقـوط بنـی‌ صدر به جبهه بــازگشت.

مـوسوی پس از عـزیمت جهـان‌ آرا بـه مشـهد فرماندهی سپـاه خرمشهر را بر عهده گرفت. وی با آغاز عملیات بیت‌المقدس نیروهای تیپ ۲۲ بدر را سازماندهی کرد. مسئولین، فــرماندهی تیــپ را به او سپــردند اما موسوی آن را نپذیرفت، سرانجام فرمانده دلاور خرمشهر در مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس در سال ۱۳۶۱ درحـالیکه مجـروحین را به عقب انتقال می‌داد بر اثر اصـابت گلوله به اطـراف آمبــولانس به شهادت رسید و مهمان خوان گسترده الهی گشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار