در دیدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران با همتای ایتالیایی مطرح شد؛

اولویت پلیس‌های ایران و ایتالیا در مبارزه با شبکه‌های مافیایی مواد مخدر و پولشویی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: تبادل اطلاعات، مبارزه با شبکه‌های مافیایی مواد مخدر و پولشویی از اهداف پیش روی پلیس در ایران و ایتالیا به شمار می‌آید.
کد خبر: ۲۹۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ - 13May 2018

مبارزه با شبکه‌های مافیایی مواد مخدر و پولشویی؛ یکی از رویکرد‌های اولویت دار پلیس ایران با ایتالیابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد مسعود زاهدیان» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جلسه دیدار با «ژوزپه کوکیه را» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایتالیا به سابقه دیرینه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا اشاره کرد و اظهار داشت: در صدد هستیم، در راستای مبارزه با شبکه‌های مافیایی موادمخدر از ظرفیت‌های مشترک به بهترین نحو استفاده کرده و همچنین با شبکه‌هایی که امنیت جامعه جهانی را به مخاطره می‌اندازند، برخورد کنیم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ایتالیا، پیش نویس تفاهم نامه‌ای تهیه شد که در ماه‌های آینده به امضاء می‌رسد؛ تبادل اطلاعات، مبارزه با شبکه‌های مافیایی مواد مخدر و پولشویی از جمله موضوعات مطروحه در این تفاهم نامه به شمار می‌آید.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه این تفاهم‌نامه نقشه راه همکاری‌های مشترک دو کشور است، ادامه داد: پیش نویس یادداشت این تفاهم نامه در تهران تهیه شده که در ماه‌های آینده به امضا می‌رسد.

اذعان کشور‌های جهان به نقش تاثیرگذار ایران در مبارزه با موادمخدر

«ژوزپه کوکیه را» رئیس پلیس مبارزه با مخدر ایتالیا در این نشست، اظهار داشت: کشور‌های جهان همگی به نقش حیاتی و مهم ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر واقف هستند به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران از لحاظ جغرافیایی، در مرکز مسیری است که ترانزیت قاچاق تریاک از افغانستان به سمت کشور‌های اروپایی انجام می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایتالیا به نقش تایرگذار ایران دربحث مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: هر چند که فعالیت‌های بسیار مطلوبی در طول سال‌های گذشته از سوی پلیس ایران در این راستا صورت گرفته و انجام می‌شود و در این رابطه تعدادی از ماموران پلیس نیز به شهادت می‌رسند، همگی موید این است علیرغم همه این تلاش‌ها بایستی در حوزه بالکان همه کشور‌ها باید دست به دست یکدیگر دهند تا با همکاری جمعی و کمک ایران به نتایج مطلوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

«ژوزپه کوکیه را» در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تحریم‌های جدید شامل تجهیزات پلیسی در حوزه مواد مخدر می‌شود، گفت: نمی‌توانم در این رابطه اظهار نظر کنم، زیرا اطلاعاتی ندارم؛ حوزه کاری من فقط فعالیت‌های پلیسی است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کشور ایتالیا درباره همکاری‌های پلیس این کشور با ایران، گفت: طی جلسه‌ای توافق کردیم که یکسری کار‌های عملیاتی و تحقیقاتی پلیسی را انجام دهیم البته یکسری همکاری‌های فنی در مواردی خاص نیز انجام می‌شود؛ بعضا اگر درعملیات‌های خاص نیاز به ابزار تکنولوژی داشته باشیم آن را لحاظ می‌کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها