سردار روشن در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس خبر داد:

احداث یادمان فرماندهان شهید سانحه هوایی هفتم مهرماه در کهریزک

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های سالروز سقوط هواپیمای C 130 (حامل جمعی از فرماندهان سپاه و ارتش) در روز هفتم مهرماه، از ساخت یادمان این حادثه در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴ - 23September 2014

احداث یادمان فرماندهان شهید سانحه هوایی هفتم مهرماه در کهریزک

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سرتیپ دوم پاسدار عبدالله روشن معاون رییس بنیاد و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران، ظهر امروز با حضور در خبرگزاری دفاع مقدس، ضمن بازدید از بخشهای مختلف این خبرگزاری گفت: در روز هفتم مهر 1360 هواپیمای C 130 حامل جمعی از فرماندهان سپاه و ارتش در منطقه کهریزک تهران سقوط کرد و سرداران گرانقدری مانند شهیدان کلاهدوز، جهانآرا، فکوری، نامجو و فلاحی به شهادت رسیدند.

سردار روشن افزود: این فرماندهان همگی از سرداران پیروز عملیات ثامنالائمه (ع) بودند که منجر به شکست حصر آبادن و مقدمهای برای پیروزی رزمندگان اسلام در عملیاتهای بعدی در منطقه جنوب کشور شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تهران با بیان اینکه محل سقوط این هواپیما تاکنون ناشناخته مانده بود، تصریح کرد: علیرغم اینکه در گذشته یکی از برنامههای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ساخت بنای یادبودی برای این غرورآفرینان بود اما به سبب اینکه محل دقیق سقوط هواپیما تاکنون به درستی مشخص نشده و این مهم به انجام نرسیده بود با کمک مختصات سقوط در پرونده موجود در نیروی هوایی ارتش، محل را شناسایی کرده و دوشنبه هفته آینده 9 صبح با حضور مقامات کشوری و لشگری مراسمی را در این محل برگزار خواهیم کرد.

وی ضمن شناسایی کامل مختصات جغرافیایی محل سقوط هواپیما با کمک راهنمایان محلی C 130 از بازدید دوباره این محل خبر داد و گفت: از جمله برنامه های ما گلباران محل سقوط هواپیما و تجلیل از خانواده های شهیدان فکوری، جهان آرا، نامجو، فلاحی و کلاهدوز خواهد بود.

سردار روشن در پایان اظهار داشت: هواپیما در موقع سقوط 40 مسافر داشت که 18 نفر از این مسافران شامل 4 نفر از گروه پرواز از این حادثه زنده ماندند که در سالروز حادثه به بیان خاطرات خود می پردازند. با توجه به تقاضاهای موجود و به خصوص مقامات محلی از دیگر برنامه های بنیاد حفظ آثار تهران در سال آینده ساخت یادمانی در این محل خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار