معاون بررسی و امور ارجاعی معاون اول قوه قضائیه:

مستند‌سازی اسناد دوران دفاع مقدس سبب انتقال فرهنگ پایداری به نسل آینده می‌شود

معاون بررسی و امور ارجاعی معاون اول قوه قضائیه گفت: مستند سازی اسناد دوران دفاع مقدس انتقال فرهنگ پایداری به نسل آینده ایران است.
کد خبر: ۲۹۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ - 13May 2018

مستند‌سازی اسناد دوران دفاع مقدس سبب انتقال فرهنگ پایداری به نسل آینده می‌شودبه گزارش دفاع پرس از ایلام، محمدرضا صارمی ظهر امروز در نشست شورای قضایی استان ایلام اظهار داشت: مستند‌سازی  اسناد دوران دفاع مقدس سبب انتقال فرهنگ پایداری به نسل آینده ایران می‌شود.

معاون بررسی و امور ارجاعی معاون اول قوه قضائیه  گفت: دوران دفاع مقدس ‌موجب فرهنگ‌‌سازی برای نسل جوان و تدوین تاریخ ایران اسلامی در هشت سال ایثار و مقاومت است و این اقدام قضاوت آیندگان را در پی دارد.

صارمی به قضاوت آیندگان در اقدامات هشت سال دفاع مقدس اشاره و گفت: مستند‌سازی و جمع‌آوری اسناد به واقع می‌تواند تاریخ‌ساز باشد.

معاون بررسی و امور ارجاعی معاون اول قوه قضائیه گفت: ما موظفیم  اسناد به‌جا مانده  آنها که رفتند تا این نظام با ثبات برای ما باقی بماند را برای تاریخ ثبت و ضبط کنیم.

وی با اشاره به طرح مستندسازی آثار و فعالیت‌های قوای سه‌گانه در دوران دفاع مقدس گفت: در قوه قضائیه در تلاشیم تا آثار و فعالیت‌های این قوه در دوران دفاع مقدس مستندسازی و مهم‌ترین استان در این مستندسازی دادگستری ایلام است.

وی با اشاره به اینکه ستاد جمع‌آوری اسناد و آثار کارکنان دادگستری استان ایلام در دوران دفاع مقدس تشکیل می‌شود، تصریح کرد:  بر‌اساس فرمان مقام معظم رهبری قوای سه‌گانه کشور موظف شدند عملکرد مدیران خود را در دوران دفاع مقدس به صورت مستندسازی در یک موزه‌ای در مرکز و در موزه‌های استانی در معرض دید بازدیدکنندگان، محققان و اندیشمندان و همه آنانی که علاقمند به تاریخ دفاع مقدس هستند، قرار گیرد.

وی گفت: قوه قضائیه این مهم را در اولویت خود قرار داده است و استان ایلام پایلوت این حرکت فرهنگی و تاریخی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار