رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی:

امروز کشور نیازمند فرهنگ دفاع مقدس است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کشور ما امروز نیازمند فرهنگ دفاع مقدس است. فرهنگی که در آن پاک‌ترین انسان‌ها از جان و مال و زندگی خود گذشتند و همه وجودشان را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.
کد خبر: ۲۹۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ - 15May 2018

امروز کشور نیازمند فرهنگ دفاع مقدس استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، «عزیز جوانپور» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی امروز در جلسه هم‌اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس استان که در سالن جلسات دانشگاه آزاد تبریز برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد تبریز جزو اولین دانشگاه‌های ارائه دهنده درس دفاع مقدس در استان بود اظهار داشت: در اولین ترم تحصیلی سال 88، تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس برای اولین بار در این دانشگاه آغاز شد.

وی افزود: بیش از 20 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد تبریز و در طول این سال ها درس آشنایی با دفاع مقدس را گذرانده‌اند و هم اکنون بیش از 30 کلاس در ترم جاری در حاب برگزاری است.

جوانپور با تاکید بر لزوم تبیین فرهنگ دفاع مقدس در اذهان نسل جوان گفت: ما باید بتوانیم با برنامه های علمی، فرهنگی و عملی، فرهنگ دفاع مقدس و رشادت های شهیدان و رزمندگان را به دانشجویان منتقل کنیم که اردوهای راهیان نور جزو یکی از اصلی ترین برنامه هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به فرهنگ غنی دفاع مقدس تصریح کرد: کشور ما امروز نیازمند فرهنگ دفاع مقدس است. فرهنگی که در آن پاک ترین انسان ها از جان و مال و زندگی خود گذشتند و همه وجودشان را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.

جوانپور با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس مانع از نفوذ دشمنان در کشور شده است، تاکید کرد: عده ای پس از پایان جنگ تحمیلی با صدور نظریه‌هایی از پایان یافتن تفکر دفاع مقدس سخن می‌گفتند اما استمرار این فرهنگ باعث جلوگیری از نفوذ دشمنان به کشور شد و نوعی مصنویت ایجاد کرد.

وی افزود: همین فرهنگ دفاع مقدس بود که بعدها در تربیت نسل‌های سوم و چهارم انقلاب نقش ایفا کرد و به یقین باید گفت که مدافعان حرم که امروز در خارج از مرزها از امنیت و اعتقاد کشور صیانت می‌کنند ماحصل چنین فرهنگی است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار