مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

نقش مدیریت جهادی زمان جنگ در کتاب آشنایی با دفاع مقدس خالی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر از ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: نقش مدیریت جهادی زمان جنگ در کتاب آشنایی با دفاع مقدس خالی است.
کد خبر: ۲۹۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ - 15May 2018

نقش مدیریت جهادی زمان جنگ در کتاب آشنایی با دفاع مقدس خالی استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرتیپ دوم پاسدار «عزت‌الله جعفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر از ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در جلسه هم اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس استان که در سالن جلسات دانشگاه آزاد تبریز برگزار شد، با اشاره به دلایل پیروزی عملیات آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: اتحاد بی مثال ارتش، سپاه و بسیج در عملیات «الی بیت المقدس» منجر به پیروزی شد که در تاریخ ثبت گشت و تنها دلیل اصلی پیروزی این عملیات پس از الطاف و عنایت خداوند، اتحاد و همدلی بود که در بین نیروها ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس سرشار از تجربه هاست، افزود: ما در دوران دفاع مقدس تجربه های مهمی به دست آوردیم که از جمله این تجربه ها عدم اعتماد به دشمنان و کشورهای غربی بود.

سردار جعفری ادامه داد: اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام، مسئولان کشور به امید توافق با کشورهای غربی درحال ادامه پایبندی به برجام هستند اشتباهی بزرگ است چرا که سه کشور غربی هم در زمان جنگ و هم بعد از جنگ بدعهدی و نیت‌های شوم خود را علیه ایران به اثبات رساندند. فرانسه و آلمان همان کشورهایی بودند که در جنگ علیه ایران سلاح صادر می‌کردند و انگلیس هم تکلیفش مشخص است. مگر انگلیس بدون آمریکا معنا دارد؟

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به درس آشنایی با دفاع مقدس تصریح کرد: با اینکه بنده از اساتید این درس هستم، اما متاسفانه نقش مدیریت جهادی رزمندگان و فرماندهان در اداره جنگ در این درس آن طور که باید کامل و متقن نیست و نیاز است که در ترم های بعدی به این موضوع فکری اساسی کرد.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ، این مدیریت جهادی بود که باعث شکست دشمنان می‌شد تاکید کرد: امروز بیشتر از قبل به مدیریت جهادی زمان جنگ نیازمندیم و مقصود از گنجاندن نحوه این مدیریت در کتاب آشنایی با دفاع مقدس آشنا سازی جوانان با شیوه‌های این مدیریت و نشان دادن راهکاری برای برون رفت از مشکلات فعلی کشور است.

این مسئول متذکر شد: امروز در گوشه کنار کشور می‌شنویم که عده‌ای می‌گویند این درس لازم نیست و باید حذف شود در حالی که این کلاس‌ها مفاهیم و فرهنگ ناب دفاع مقدس را ارائه می‌دهد و اگر در برابر این خواسته‌ها ذره‌ای سستی کنیم بی‌شک مدیون شهیدان خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار