مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از فضای معنوی ماه رمضان در برنامه‌های گرامی‌داشت آزادسازی خرمشهر

«احیاءمحمد امیری» گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با برنامه‌های گرامی‌داشت فتح خرمشهر، دستگاه‌های فرهنگی از فضای معنوی این ماه در اثربخشی هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی کمال بهره را ببرند.
کد خبر: ۲۹۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ - 16May 2018

ضرورت استفاده از فضای معنوی ماه رمضان در برنامه‌های گرامی‌داشت آزادسازی خرمشهربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، جلسه ستاد کمیته فرهنگی بزرگداشت سوم خردادماه مصادف با سالروز آزادی خرمشهر، با حضور «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری استان برگزار شد.

در این جلسه «احیاءمحمد امیری» ضمن محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن فلسطینیان در هفتادمین سالگرد روز «نکبت» اظهار داشت: انتقال سفارت آمریکا به فلسطین و اشغال منطقه‌ای که متعلق به مسلمین و قبله اول مسلمانان است، قطعاً عواقب وخیمی برای دشمنان خواهد داشت و مطمئناً مردم فلسطین با کمک مسلمانان جهان راه قدس را باز خواهند کرد تا مسلمانان همانند پیاده‌روی اربعین به کربلا، پیاده‌روی به قدس شریف را داشته باشند.

وی با اشاره به گرامی‌داشت سی‌وششمین سالگرد فتح خرمشهر افزود: عملیات «بیت‌المقدس» یکی از بزرگترین و استراتژیکی‌ترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس است که طی چهار مرحله مختلف انجام و نهایتاً منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی بیان کرد: جدا کردن استان خوزستان از ایران، یکی از اهداف اصلی دشمن در آن زمان بود؛ به همین دلیل عراقی‌ها تمام توان خود را برای تحقق این هدف گذاشته بودند، به گونه‌ای که تمام تجهیزات و نیرو‌های خود را به کار گرفتند و بسیاری از کشور‌های غربی نیز با عراق همکاری می‌کردند؛ اما پیروز این میدان شهدای ما بودند که با ایثارگری و فداکاری خود توانستند خرمشهر را از دست دشمن آزاد کنند.

امیری با بیان اینکه امسال گرامی‌داشت فتح خرمشهر در روز‌های دوم، سوم و چهارم خردادماه برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با برنامه‌های گرامی‌داشت فتح خرمشهر، دستگاه‌های فرهنگی از فضای معنوی این ماه در اثربخشی هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی کمال بهره را ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار