مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران:

شهید «عبدالله اپرناک» شهید شاخص بسیج هنرمندان مازندران در سال97 انتخاب شد

حمیدرضا هراسانی گفت: شهید «عبدالله اپرناک» از شهدای هنرمند شهرستان آمل به عنوان شهید شاخص هنرمند استان مازندران در سال 97 انتخاب شد.
کد خبر: ۲۹۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ - 16May 2018

شهید «عبدالله اپرناک» شهید شاخص بسیج هنرمندان مازندران در سال97 انتخاب شدحمیدرضا هراسانی مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا استان مازندران در حاشیه برگزاری مراسم «اردیبهشت مقاومت» در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس به «اردیبهشت مقاومت» اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران در جهت گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم «خان طومان» اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی هنری در این ایام داشته است.
 
وی به برگزاری عصر شعر و خاطره در یادبود شهدای مدافع حرم خان طومان اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور شاعران بسیجی استان مازندران یکشنبه 16 اردیبهشت ماه در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد مازندران برگزار شد.
 
هراسانی به شعرخوانی 10 شاعر برگزیده استان در خصوص شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: همچنین این مراسم با روایتگری چهار تن از همرزمان شهدای مدافع حرم «خان طومان» همراه شد.
 
وی در ادامه به اجرای نمایش تعزیه توسط هنرمندان تعزیه خوان عضو این سازمان در مراسم گرامی داشت شهدای مدافع حرم خان طومان اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «تئاتر از صدها منبر بالاتر است» مفهومی که می توان از طریق تئاتر به مردم انتقال داد با صدها منبر منتقل نمی شود.
 
هراسانی افزود: تمرین نمایش «مدافعان حرم حکایتی دیگر» از ماه گذشته  توسط  دو هنرمند جوان بسیجی «ابوالقاسم رجبی کیاسری» و «علی عظیمی» آغاز شد و در مراسم «اردیبهشت مقاومت» در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به شکل زیبا و با رضایت و خرسندی جمعیت حاضر به نمایش درآمد.
 
وی با بیان اینکه شهدا حق بزرگی به گردن همه ما دارند، افزود: امیدواریم توانسته باشیم با اجرای این نمایش حق مطلب را برای شهدا ادا کرده باشیم.
 
این مسئول در ادامه با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان مازندران دارای 10 انجمن هنری است، خاطرنشان کرد: امسال برای گرامی داشت «اردیبهشت مقاومت» کمی با تأخیر کار را آغاز کردیم و توانستیم 3 انجمن «نمایش»، «تعزیه» و «شعر و داستان نویسی» را درگیر کنیم.
 
وی اضافه کرد: ان شاء الله بتوانیم در سال های آینده از سایر رشته های هنری کمک بگیریم و با ارائه کارهای فاخر هنری حق مطلب را در حد شهدای مدافع حرم ادا کنیم.
 
هراسانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن جشنواره فیلم کوتاه بسیج، خاطرنشان کرد: در این راستا با بررسی فیلم هایی که به دبیرخانه ارسال شد متوجه آثاری از شهید «عبدالله اپرناک» از شهدای آمل شدیم.
 
وی گفت: از آنجا که به دنبال انتخاب شهید شاخص هنرمند امسال بودیم، این اتفاق را عنایت خود شهید دانسته و بر این اساس شهید «عبدالله اپرناک» به عنوان شهید شاخص هنرمند استان مازندران در سال 97 انتخاب شد.
 
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا مازندران همچنین افزود: شهید مدافع حرم «سید جواد اسدی» از شهدای هنرمند عضو انجمن تعزیه این سازمان بود که هر بار بعد از اجرای تعزیه برای تشکر به دیدارشان می رفتیم.
 
وی اضافه کرد: این شهید هنرمند صاحب آثار زیادی در هنر تعزیه است که ضرورت دارد به نیکی از وی یاد کنیم.
 
هراسانی تعداد شهدای هنرمند استان مازندران را 110 شهید اعلام کرد و گفت: شهید «سید علی اصغر ربیع نتاج» از شهدای شاخص این سازمان در سال 95 بود که انتخاب این شهید هم با عنایت خود شهید بود.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها