بیمارستان صحرایی در باغ موزه دفاع مقدس همدان برپا شد

نمایشگاه پزشکی جنگ و بیمارستان صحرایی در باغ موزه دفاع مقدس همدان برپا شد.
کد خبر: ۲۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ - 24September 2014

بیمارستان صحرایی در باغ موزه دفاع مقدس همدان برپا شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، در این مراسم که مسئولان نهادهای نظامی و انتظامی استان نیز حضور داشتند، جانشین فرماندهی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با اشاره به سابقه بازسازی یک عملیات در استان در سالهای اخیر در هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: هر ساله بازخوانی عملیاتی به ما محول میشود که سال گذشته شاهد بازسازی عملیات والفجر 5 بودیم اما به علت در ماموریت بودن تیپ انصارالحسین(ع) این امر در سالجاری میسر نشد و به همین دلیل تصمیم بر برگزاری  نمایشگاهی از پزشکی در جنگ گرفتیم.

سردار مظاهر مجیدی ادامه داد: قصد داشتیم بازسازی بیمارستان و امداد رسانیها در فضایی عملیاتی باشد اما به دلیل برگزاری برنامههای متعدد در باغ موزه در هفت شب آینده، مکان برگزاری این نمایشگاه به این مجموعه منتقل شد تا استقبال بیشتری صورت گیرد.

به سادگی نمیتوان نقش بهداریها در جنگ را به نمایش کشید

وی با تاکید براینکه نمیتوان با هر نوع هنر آفرینی ذرهای از حماسههای بهیاران در جنگ را به نمایش گذاشت، اذعان داشت: در عملیات کربلای پنج بارها پست امدادی تیپ انصارالحسین(ع) بمباران شد بنابراین به سادگی نمیتوان نقش بهداریها در جنگ را به نمایش کشید.

مسئول معاونت بهداشت و درمان سپاه انصار الحسین(ع) نیز عنوان کرد: در آغاز جنگ تحمیلی سطح بهداشت و درمان در کشور پایین بود و سامانه امداد و نجات در حد صفر قرار داشت و پزشکان کشور را اکثرا پاکستانی  و هندیها تشکیل میدادند.

مهدی زارعی که جنگ را یک نعمت معرفی میکرد، ادامه داد: 100هزار نفر در دوران جنگ به صورت داوطلبانه از نیروهای پزشکی در جبهههای نبرد حضور داشتند.

وی اظهار داشت: در این مدت شاهد نوآوریهایی چون برپایی 40 بیمارستان صحرایی، تجهیز 25 هزار تخت برای بیماران شیمیایی و حمل و نقل 100 هزار مصدوم از طریق سامانههای هوایی، زمینی و دریایی بودیم.

مسئول معاونت بهداشت و درمان سپاه انصار الحسین(ع) با اشاره به اینکه از 150 اتوبوس آمبولانس برای درمان رزمندگان اسلام استفاده شد، بیان داشت: در حالی که در جنگهای جهانی بیشترین تلفات مربوط به بیمارهای واگیر دار بوده، در جنگ تحمیلی شاهد کمترین  تلفات در این بخش بودیم.

بسیج جامعه پزشکی خدمات ارزندهای را به مردم ارائه میدهد

زارعی که به خدمات فراوان پزشکی درآن سالها اشاره میکرد، اظهار داشت: اولین جراحی پلاستیک در ایران در این دوران کلید خورد و اکنون بسیج جامعه پزشکی خدمات ارزندهای را به مردم ارائه میدهد.

وی ادامه داد: یک تکاور در جنگ به هفت پشتیبان نیاز دارد و این نشان میدهد که خدمات درمانی بهداشت و درمان در کشور در زمان جنگ تحمیلی بازگو نشده است.

شایان ذکر است نمایشگاه پزشکی جنگ و بیمارستان صحرایی با غرفههای نقاشی، ش.م.ر و جنگ نوین، عرضهی محصولات فرهنگی، پست امداد شهید شکری موحد، اورژانس شهدا، عکاسی بیداری اسلامی و هم چنین چادرهای بیمارستان صحرایی و به نمایش کشیدن اتاق عمل و تجهیزات با ارائه خدمات پزشکی در طول هفتهی دفاع مقدس صبح و بعد از ظهر در محوطه باغ موزه دفاع مقدس همدان پذیرای علاقمندان خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار