زاده‌کمند در بازدید از دفاع پرس:

امنیت امروز کشور مرهون تبعیت از فرهنگ دفاع مقدس است/ ژاندارمری اولین نیرویی بود که با عراقی ها درگیر شد

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: امروز اگر امنیت و آرامشی در جامعه وجود دارد به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل است و در هر عرصه ای نیز اگر توفیقاتی را کسب کرده ایم، قطعا به دلیل پیروی کردن از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲ - 24September 2014

امنیت امروز کشور مرهون تبعیت از فرهنگ دفاع مقدس است/ ژاندارمری اولین نیرویی بود که با عراقی ها درگیر شد

سردار "محمد جواد زاده کمند" جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با حضور در خبرگزاری دفاع مقدس، ضمن بازدید از بخشهای مختلف این خبرگزاری در گفت و گو با خبرنگار انتظامی دفاع پرس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار کرد: امروز اگر امنیت و آرامشی در جامعه وجود دارد به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل است و در هر عرصه ای نیز اگر توفیقاتی را کسب کرده ایم، قطعا به دلیل پیروی کردن از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی منطقی را با عنوان "غلبه  نیروی ایمان بر ابزار در شرایط نابرابر" در کشور پایه گذاری کردند و با همین منطق نیز ما توانستیم 8 سال جنگ تحمیلی را با ایستادگی، مقاومت و ایمان به خدا در برابر تمام ابرقدرتها به پیروزی برسانیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که دوران دفاع مقدس در شرایطی کاملا نابرابر اتفاق افتاد، تصریح کرد: در آن دوران کل دنیا یک طرف جنگ بود و مردم کشور ایران با پشتوانه ولایت فقیه و ایمان به خدا بدون هیچ ابزار و تسلیحات پیشرفته جنگی طرف دیگر جنگ بود.

سردار زاده کمند متکی بودن به نیروهای متدین و متخصص در هرشرایطی را از مهمترین دلایل پیروزی در تمامی عرصه های دانست و گفت: درهر عرصه ای که متکی به نیروهای خود بودیم و خود را اسیر ابزار سایرین نکردیم و با واژه ما می توانیم کار کردیم به مراحل عالی و درجات برتری در دنیا رسیده ایم، رژه 31 شهریور که چند روز پیش به اجرا درآمد بخشی از این اقتدار و متکی بودن به افراد متخصص داخلی و خودکفا شدن در تمام عرصه ها بود.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: در نیروی انتظامی هم اعتقاد ما بر این است که اگر به دنبال پیروزی و موفقیت هستیم باید از منطق  "غلبه  نیروی ایمان بر ابزار در شرایط نابرابر" تبعیت کنیم و با ارتقاء پلیس به یک "پلیس متدین، انقلابی و متخصص" به موفقیت های زیاد و موثری دست یابیم که این خواسته مقام معظم رهبری از فرمانده نیروی انتظامی بود که خدا را شکر فضای امروز ناجا یک فضای انقلابی و متدینانه است که بسیار متفات است با سال های قبل.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا نظم و امنیت حاکم بر جامعه را روند رو به رشد نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی منطقه، امروز که بیش از 35 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و با تهدیدات مختلفی که همواره از طرف آمریکا و استکبار داشتیم، بر خلاف تصورات غلط دشمنان ما یک امنیت مثال زدنی را در کشور داریم.

وی ادامه داد: 15 کشور در اطراف ما وجود دارد و ما بین این 15 کشور امن ترین کشور هستیم  در صورتی که این کشور ها مورد هجمه و تهدیداتی که ما مواجه می شویم  قرار نمی گیرند و این کشورها با توجه به اینکه در سیطره استکبار قرار دارند بازهم امنیت کشور ما را ندارند و این امنیت برگرفته ازپیوند عمیق مردم با رهبری ،همدلی مردم با نظام که از بزرگترین سرمایه های اجتماعی ما در ناجاست و تلاش جهادی در انجام ماموریت هاست.

زاده کمند نیروی انتظامی را یک سازمان جهادی عنوان کرد و گفت: ناجا در قبال برقراری امنیت و مقابله با اشرار و متخلفین سالانه بین 50 تا 100 شهید به نظام و انقلاب تقدیم می کند و این نشانگر تلاش جهادی در بخش های مختلف نیروی انتظامی است که در ماموریت های سخت و دشواری به دفاع از مردم و نظام می پردازد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خدمت در نیروی انتظامی را از افتخارات خود دانست و تاکید کرد: خدمت به مردمی که سهم بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال جنگ تحمیلی و از همه مهمتر استمرار بر این پیروزی ها دارند بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در انقلاب و دفاع مقدس تشریح کرد: نیروی انتظامی در اوایل انقلاب متشکل بود از ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی که بعد از مدتی پلیس قضایی نیزبه این سازمان اضافه شد. نیروی انتظامی اولین سازمانی بود که قبل از شروع جنگ تحمیلی در پاسگاه های مرزی خود با عراقی ها در گیر شد و مجموعه ژاندارمری، ایثارگری های جاودانه ای را در اوایل انقلاب قبل از شروع جنگ به نمایش گذاشت.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تثبیت دشمن در مرزها را ازجمله حماسه های خلق شده توسط ژاندارمری عنوان کرد و افزود: ژاندارمری در جمع آوری اطلاعات قبل از جنگ و انتقال این اطلاعات ارزشمند به هدایت کنندگان جنگ نقش موثری را ایفا کرد.

زاده کمند خاطرنشان کرد: ژاندارمری در دوران دفاع مقدس نیز با تشکیل گردان های رزمی و حضور در عرصه های پدافندی و همراهی با سپاه، بسیج و نیروهای دیگر نقش ارزشمندی را در این دوران ایفا کردند که متاسفانه بعد از جنگ اصلا به آن پرداخته نشده اما در چند سال اخیر کارهای مناسبی صورت گرفته که ما با استفاده از ظرفیت های موجود در ناجا و استفاده از پیشکسوتان نیروی انتظامی نقش ارزشمند این عزیزان را به نسل جوان و جامعه انتقال می دهیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها