سکوت عجیب رسانه‌های انگلیسی درباره ریخت‌وپاش نوه ملکه

در حالی رسانه‌های دولتی و غیردولتی انگلیس درباره هزینه ده‌ها میلیون پوندی عروسی سلطنتی نوه ملکه انگلیس سکوت کرده‌اند که از طرفی به هر مساله‌ای که در نقد حکومت باشد در کشورهایی مثل ایران دامن می‌زنند و از طرف دیگر سیاست ریاضت اقتصادی این کشور به طور روزافزون زندگی را به کام مردم این کشور تلخ کرده است.
کد خبر: ۲۹۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ - 20May 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، روز شنبه (29 اردیبهشت) مراسم عروسی سلطنتی نوه ملکه بریتانیا «هنری چارلز البرت دیوید» با «مگان مارکل» بازیگر دو رگه آمریکایی برگزار شد.

این مراسم عروسی با هزینه حدودی 32 میلیون پوند یکی از پرخرج‌ترین مراسم‌ها در نوع خود بود، آنهم در زمانی که دولت انگلیس چند سال است سیاست ریاضت اقتصادی را درپیش گرفته است.

با اینکه هزینه هنگفت مراسم عروسی سلطنتی نوه ملکه بریتانیا با اعتراضات مختلف در داخل و خارج این کشور مواجه شده اما رسانه‌های انگلیسی سکوت عجیبی را در برابر این ریخت و پاش میلیونی درپیش گرفته‌اند.

با مرور رسانه‌های مختلف بریتانیا از جمله «ایندیپندنت»، «گاردین»، «تلگراف»، «بی‌بی‌سی» و «اسکای نیوز» فقط مطالبی در تعریف و تمجید از نحوه برگزاری مراسم، لباس عروسی مارکل، شادی وصف‌ناپذیر پرنس هری و خیل گسترده مهمان‌هایی که به این مراسم دعوت شده‌اند، به چشم می‌خورد.

روزنامه ایندیپندنت با اشاره به اینکه حدود 2 میلیارد نفر در سراسر جهان به صورت زنده مراسم عروسی نوه ملکه بریتانیا با بازیگر هالیوودی را تماشا کردند، بدون اشاره به تبعات اقتصادی آن، به بحث مسائل خانوادگی پرداخت و نوشت مسئله مهمی که باید به آن توجه کرد، ازدواج افراد در یک طبقه اجتماعی با یکدیگر است که رو به افزایش است.

وبگاه روزنامه گاردین بخش ویژه‌ای را با صفحات متعدد به این عروسی سلطنتی اختصاص داده و از آن با عنوان «یک روز زیبا» یاد کرد. این روزنامه در خبری به خطبه عقد پرنس هری و مگان که توسط کشیش «مایکل کوری» ایراد شد، پرداخته و نوشت کلمات او نشان دهنده علاقه شدید این دو به هم بود!

روزنامه تلگراف نیز در عوض مصاحبه با کارشناسان اقتصادی درباره وضعیت کنونی بریتانیا و تاثیر شدید سیاست ریاضت اقتصادی بر زندگی مردم، با یک متخصص زبان بدن، درباره حرکات نوه ملکه انگلیس و بازیگر هالیوودی گفت‌وگو کرد.

در حالی که مردم انگلیس با پرداخت مالیات‌های 20 تا 45 درصدی، مجبور به جبران کسری بودجه دولت هستند، اما این متخصص زبان بدن،‌ با افتخار تحلیل کرد که حرکات،‌ ایما و اشاره‌های مگان مارکل «قدرتِ مراسم» بود و نشانه‌ای از نگرانی در او دیده نمی‌شد، اما هری مضطرب به نظر می‌رسید!

شبکه اسکای نیوز که تقریبا تمام وقت اخبار خود را به این مراسم اختصاص داده بود به موضوعاتی بی‌اهمیت‌تر از جمله «تغییر لباس‌های این زوج هنگام خروج از قصر ویندسور برای حضور در بخش عصرگاهی مراسم»، «حلقه‌ای که هری به مگان داد متعلق به مادرش شاهزاده دیانا بود» و «هری و مگان سوار بر خودرو جگوار مدل ای ساخت 1968 به جشن رفتند» پرداخت.

شبکه سلطنتی انگلیس «بی. بی. سی.» که تمام مراسم را به صورت زنده پوشش داد نیز به هزینه هنگفتی که این مراسم روی دست دولت این کشور گذاشت، اشاره‌ای نکرده و به ذکر نام طراح و نوع لباس عروسی مگان بسنده کرد.

بی‌توجهی یا سکوت عامدانه رسانه‌های انگلیسی درباره این ریخت و پاش میلیونی در حالی است که اگر اتفاقی شبیه این اما در مقیاسی بسیار کوچک‌تر ( یک صدم) در کشورهای دیگر رخ دهد، آن را برجسته کرده و به شدت از دولت مذکور انتقاد می‌کنند.

این مراسم عروسی پر سر و صدا در حالی برگزار شد که کمیسیون عدالت اقتصادی موسسه «آی. پی. پی. آر» بریتانیا در سال 2017 از ورشکسته بودن اقتصاد بریتانیا خبر داد. در این گزارش که ماه سپتامبر سال 2017 یعنی هشت ماه پیش از این منتشر شد، آمده است اقتصاد بریتانیا آنقدر نابسامان شده که نمی‌تواند برابری را در این کشور برای همه اقشار مردم فراهم نماید.

فشار ریاضت اقتصادی دولت انگلیس اما بر روی مردم است و گزارشی از نتایج تحقیقات دانشگاه یو.سی.ال لندن در سال 2017 نشان داد، ریاضت اقتصادی دولت انگلیس باعث مرگ 120 هزار نفر در این کشور شده و تعداد قربانیان تا سال 2020 به 200 هزار نفر خواهد رسید. روزنامه گاردین در گزارشی در ماه مارس 2018 نوشت، سیاست ریاضت اقتصادی دولت انگلیس فقرای این کشور را فقیرتر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار