مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان خبر داد؛

پیشرفت ۴۵ درصدی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس زنجان

«قاسم محمدی» با بیان اینکه پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این پروژه برای تکمیل به ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۲۹۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ - 20May 2018

پیشرفت 45 درصدی مرکز فرهنگی دفاع مقدس زنجان

به گزارش دفاع پرس از زنجان، جلسه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان با حضور «قاسم محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، «مهرداد سلطانی» معاون عمرانی استانداری و «امیدی» رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اهداف و مأموریت‌های این اداره‌کل در راستای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده کشور، احداث مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس است که استان زنجان نیز از این امر مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه ساخت پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: برای ساخت و تکمیل این پروژه نیاز به مساعدت استانداری و استفاده از اعتبارات استانی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان افزود: برای انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس و مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام، می‌طلبد تا تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای تکمیل پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان پای کار بیایند و معاونت عمرانی استاندار نیز حمایت‌های لازم را داشته باشد.

محمدی تصریح کرد: شکل‌گیری و احداث این مراکز در استان‌ها جایگاه ملی و فرادستگاهی دارد که باید با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی احداث شود.

وی افزود: نماد‌هایی از ایثار، فداکاری و مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده در این مراکز جمع‌آوری و به نمایش گذاشته می‌شود.

در ادامه این جلسه، معاون عمرانی استاندار زنجان نیز با بیان اینکه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده و بالنده کشور امری ضروری است، اظهار داشت: باید کمک شود تا مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نیز همچون سایر استان‌های کشور به بهره‌برداری برسد.

سلطانی افزود: تلاش می‌کنیم تا پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان در سفر آتی ریاست جمهوری به استان از اولویت لازم برای تامین اعتبار برخوردار شود.

وی با بیان اینکه اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل پروژه این مرکز دارای ردیف ملی است، افزود: لازم است تا سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان، اعتبار مورد نیاز را از منابع استانی تامین کند تا شاهد بهره‌برداری پروژه باشیم.

خاطرنشان می‌شود، پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان از سال ۸۸ در زمینی به مساحت ۲۲.۵ هکتار در اراضی «گاوازنگ» زنجان کلنگ‌زنی شده و تاکنون طرح مطالعاتی و نقشه‌برداری آن به پایان رسیده و ساختمانی به وسعت ۵۲۰۰ مترمربع زیربنا در سه طبقه احداث شده است که برای تکمیل این پروژه، بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها