دلاوران بیت‌المقدسی (۱)؛

امام را الگوی راه خود کنید

شهید «حسنعلی احمدی» در فرازی از وصیت نامه خود می نویسد: از شما مى خواهم كه در راه خدا خدمت كنيد و به افرادى كه در راه خدا كار مى كنند كمك كنيد و راه امام را براى خودتان الگو قرار دهيد.
کد خبر: ۲۹۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ - 22May 2018

امام را الگوی راه خود کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، شهید «حسنعلی احمدی» یکم فروردین 1340، در روستای زاویه از توابع شهرستان زرندیه به دنیا آمد. پدرش شوذب، کارگر شرکت لاستیک سازی و مادرش مدینه نام داشت.

 تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و موفق به دریافت مدرک تحصیلی دیپلم شد و به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. دهم اردیبهشت 1361، در حالی که فرمانده گردان بود  در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و در ردیف پرستویان پرکشیده و دلاوران بیت المقدس قرار گرفته و برای همیشه جاودان شد و اکنون پیکر پاکش در زادگاه تولدش آرمیده است. در زیر فرازی از وصیتامه این شهید والامقام را می خوانیم:

بسم اله الرحمن الرحيم

وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ

ترس و بيم نداشته و اندوهگين نباشيد شما پيروزيد اگر داراى ايمان باشيد..

به نام خداى بزرگ و خالق عالم بشريت و به نام خداى يارى دهنده رزمندگان، به نام خدايى كه عالم هستى از اوست و بازگشت نيز به سوى اوست. خدايا از تو مى خواهم كه مرا به راه خدمت هدايت فرمايى و يك لحظه مرا به حال خودم وامگذارى، خدايا ما را توفیق ده كه در راه تو و براى تو انجام وظيفه نمائيم.

خدايا ما را توفيق ده كه از سربازان امام زمانمان و جزء جنودالله و رزمندگان اسلام باشيم و پروردگارا ما را توفيق ده كه بنده اى خوب براى تو و خدمتگذارى خوب براى اسلام باشيم . خدايا  از تو می خواهم توفيق ده كه ادامه دهنده راه شهيدان و پاسدار خون آنان باشيمُ. خدايا از تو مى خواهم مرا در اين راهى كه قدم برداشته ام موفق دارى تا بتوانم به اين وسيله دين خود را به تو و شهيدان راه تو ادا نمايم. راهى را كه من در آن قدم گذاشته ام راهى است كه آگاهانه انتخاب کرده ام و اين راه را به اميد خدا تا پايان ادامه خواهم داد.

و اما شما اى برادران خوبم، اميدوارم كه مرا ببخشيد از شما مى خواهم كه در راه خدا خدمت كنيد و به افرادى كه در راه خدا كار مى كنند كمك كنيد و راه امام را براى خودتان الگو قرار دهيد. هر چند كه من نتوانستم به گفته هاى امام عمل كنم ولى شما سعى كنيد بهتر از من باشيد، هرگز از نماز و دعا غافل نباشيد.

در پايان از پدر و مادرم مى خواهم كه اگر خدا ما را طلبيد و به پيش خود دعوت كرد، هيچگونه ناراحت نباشيد و بدانيد كه شهيد زنده است و هرگز نمى ميرد و اگر روزى من شهيد شدم و جنازه ام پيدا نشد باز هم ناراحت نباشيد و به ياد ائمه و اوليا بيفتيد و به ياد برادرانمان باشيد كه جنازه شان پيدا نشده و هيچگونه ناراحت نشويد كه دشمن سوء استفاده مى كند و در هر حال خدا را شكر كنيد كه چنين فرزندى در دامن شما پرورش يافته و در راه خدا به رهبرى روح خدا به آرزويش كه شهادت بود رسيد و شما به اين شهادت من افتخار كنيد. به اميد پيروزى رزمندگان اسلام و صدور انقلاب به تمام جهان با دعا به امام زمان و نائب برحقش امام خمينى.

به جبهه مى روم اكنون            حلالم كن تو اى مادر

روم بر يارى اسلام                   حلالم كن تو ای مادر

چو اسلامم هدف باشد              شكست بر اهرمن باشد

به سر عشق حسين دارم               هواى كاظمين دارم

به جبهه مى روم اكنون            حلالم كن تو اى مادر

نبرى رخت دامادى                  نه چيز مجلس شادى 

لباس من كفن باشد                 شكست اهرمن باشد

سنگر بود حجله من                  سلاح بود عروس من

حلالم كن تو اى مادر                حلالم كن تو اى مادر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار