مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان:

نیروی الهی و قوای حق همواره بر باطل پیروز هستند

«حجت‌الله ناصرپور» در پیامی به‌مناسبت سالروز حماسه غرورآفرین سوم خرداد، اظهار داشت: «خرمشهر» با مدد غیب الهی آزاد شد و همواره نیروی الهی و قوای حق بر باطل پیروز است که این الگو‌های رفتاری و اسوه‌های صبر و مقاومت موجبات ثبات و پایداری نظام الهی جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۲۹۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ - 24May 2018

همواره نیروی الهی و قوای حق بر باطل پیروز استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر پیامی را صادر کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا»

وقوع انقلاب اسلامی در منطقه خاورمیانه، رخدادی بود که توانست پایه‌های فکر و اندیشه انسان‌گرایی مطلق غرب و دنیاطلبان را فروریخته و همه تئوری‌های اجتماعی و روابط بین‌الملل را که به تحلیل از انقلاب‌های پیشین پرداخته بودند را به چالش بکشد.

استکبار جهانی و دُول شرق و غرب که منافع خود را از دریچه مادی می‌سنجند و دنیا را منفعت گرایانه تفسیر می‌نمایند، با گرداب برآورد استراتژیک مادی خود از قدرت واقعی ملت ایران غافل گردیده و با تصور ضعف استراتژیک کشور و احتمال شکست قریب‌الوقوع، دستور حمله انسانی درنده خوی را به کشور خوبان دادند.

نقطه اوج این غافل‌گیری با شکست متحیرانه عراق در حماسه سوم خرداد سال ۱۳۶۱ و در عملیات «بیت‌المقدس» برای همه حامیان صدام بعثی نمود یافت و دست خدا از آستین مردم مومن و متعهد و مجاهدان خستگی‌ناپذیر ایران بیرون آمد و خرمشهر «شهر خون» و «شهر حماسه‌های جاوید» رزمندگان بی‌باک تربیت یافته در مکتب سرخ حسینی با مدد غیبی الهی آزاد شد و خرمشهر را خدا آزاد کرد.

بایستی همه ساله در این ایام این پیروزی و این سرافرازی را به آحاد ملت ایران تبریک گفت و ارزش‌ها و پایه‌های اخلاقی و معنوی که منجر به این شادی و سرور برای هموطنان گردید و می‌تواند در هر عصر و زمانی مبنای شکست و اضمحلال کفر والحاد قرار گیرد، هزاران بار برای جوانان این مرز و بوم با قلم و بیان هنر بیان کرد تا همواره این الگو‌های رفتاری و اسوه‌های صبر و مقاومت، عزت آفرین در عرصه ذهن مردم این سرزمین تاثیرات هدایت‌گر خود را بر جای گذارد و موجبات ثبات و پایداری نظام الهی جمهوری اسلامی فراهم گردد.

عملیات غرور آفرین «بیت‌المقدس» با شرکت ۱۵ تیپ مردمی سپاه پاسداران و حدود ۳ لشکر (۲۱ حمزه، ۱۶ قزوین و ۹۲ زرهی) حدودا شامل: ۱۷ تیپ پیاده، مکانیزه و زرهی، پشتیبانی رزمی نیروی هوایی و نیروی پدافند با تکیه بر ایمان و ایثار و تلاش خستگی ناپذیر رزمندگان اسلام، توانستند ارتش عراق را که با در اختیار داشتن ۳۶ هزار نیرو و با تجهیزات کامل، ۱۴۵۰ تانک مدرن T۷۲ آمده بود تا در این موقعیت جغرافیایی بماند، تار و مار و حدود ۶ هزار کیلومتر مربع از خاک میهن عزیز را آزاد نمایید.

«صدام حسین» چنان به ماشین جنگی خود اعتماد پیدا کرده بود که قول داده بود اگر ایران خرمشهر را آزاد کند کلید «بصره» را واگذار می‌نماید، اما همگان دیدند که بسیار سخت شکست را پذیرفت و برای همیشه ارتش مهاجم عراق در لاک دفاعی و منفعلانه فرورفت.

قدر مسلم همواره نیروی الهی و قوای حق بر باطل پیروز است «جَاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» این فتح درخشان و خلق ارزش‌های گران‌بهای الهی را به همه خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و رزمندگان جان بر کف و یادگاران آن مقطع نورانی تبریک عرض نموده و امیدوارم با وحدت و انسجام و همدلی بتوانیم ارزش‌های الهی مولد آن اوج توان و عزت و حیثیت و استقلال و آزادی را که محصول هویت معنوی آحاد ملت است را به نسل‌های بعدی منتقل نماییم.

جا دارد که یاد و خاطره شهدا و رزمندگان عزیز «لرستانی» که در قالب یگان‌های ارتش و چهار گردان مردمی بیشترین رشادت‌ها و از خودگذشتگی را در آزادسازی خرمشهر داشته و ۱۶۶ شهید گلگون کفن را برای حفظ پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم نمودند و اولین کسانی بودند که پرچم مقدس کشورمان را بر بام «مسجد جامع» شهر خرمشهر برافراشتند گرامی بداریم و از خدای متعال برای آن سفرکردگان ره عشق آرزوی علو درجات نمائیم.

همان طوری که امام خامنه‌ای عزیز تاکید فرموده‌اند «دوران دفاع مقدس را حقیقتا بایستی گرامی شمرد، زیرا اگر نبود این مقطع نورانی از استقلال، آزادی، حیثیت و عزت ما خبری نبود».

همگان بدانند که شدت نبرد دشمن غدار نظام اسلامی، از دوران دفاع مقدس بیشتر است. دشمن امروز بدنبال از بین بردن آن محرک پولادینی است که آن همه سرافرازی و عزت را آفرید و آن محرک پولادین از ۲ عنصر اساسی ایمان و انگیزه الهی و قدرت حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی تشکیل شده است و برای این نیت خود در حال صرف هزینه‌های هنگفت است.

زنهار بایستی به هوش بود و با تفکر انقلابی، تلاش‌های دشمن را برای سست نمودن باور‌های دینی و قداست ارزش‌های برآمده از بنیاد فکری انقلاب اسلامی؛ شناسائی و با درایت و تدبیر مناسب خنثی نمود.

ومن اللّه التوفیق وعلیه التکلان

سرهنگ دکتر «حجت‌الله ناصرپور»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار