امیر «فهمیده» تاکید کرد؛

لزوم بهره‌مندی از فرهنگ دفاع مقدس در سبک زندگی جهادی

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گفت: شیوه و نوع زندگی مردم مهمترین بخش از حیات اجتماعی است؛ لذا آموزش سبک جهادی در جامعه امروز با توجه به حضور خانواده بزرگ دفاع مقدس که می‌تواند الگوی مطلوب دوران ما باشد ضرورت دارد.
کد خبر: ۲۹۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ - 26May 2018

لزوم بهره­ مندی از فرهنگ دفاع مقدس در سبک زندگی جهادیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، آیین گشایش اولین دوره آموزش ملی سبک زندگی جهادی با عنوان طرح آموزشی «عقیله» به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس صبح امروز با حضور امیر سرتیپ دوم «محمد فهمیده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، «حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از نخبگان علمی به صورت ویدیو کنفرانس همزمان در تهران و 30 استان کشور برگزار شد.

امیر فهمیده در این مراسم اظهار داشت: سبک زندگی، نوع دیدگاه اصیل و اعتقادات عمیق مردم را نشان می ­دهد. شیوه و نوع زندگی مردم مهمترین بخش از حیات اجتماعی است؛ لذا آموزش سبک جهادی در جامعه امروز با توجه به حضور خانواده بزرگ دفاع مقدس که می‌تواند الگوی مطلوب دوران ما باشد ضرورت دارد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی نوع سبک مدیریت جهادی توسط حضرت امام خمینی (ره) مطرح و اجرایی شد که مبنای حاکمیت دین بر امور دنیا و امور فردی و اجتماعی در تمامی حوزه­‌ها بود. در مدیریت جهادی، سبک­ های مختلفی برای زندگی وجود دارد اما جهادگران با اقتباس از دوران دفاع مقدس و بهره‌گیری از تجربیات آن دوران، شیوه جهادی را به نام سبک جهادی دفاع مقدس پیش گرفتند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: زندگی جهادی وظیفه همه پیامبران به خصوص نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین و به خصوص  امام حسین (ع) بوده است. قیام حسینی که در تداوم حرکت جهادی ائمه معصومین بود به عنوان الگوی جهادی دفاع مقدس به شمار می ­رود. دفاعی که به عنوان نمی از دریای بیکران حماسه حسینی بود. همه صحنه­ ها و وقایع عاشورا در دفاع مقدس تجلی داشت.

فهمیده خاطرنشان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن می­ طلبد برای پاسداشت خون شهدا، با الگو قرار دادن زندگی جهادی مادران، همسران، خواهران و فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان در جهت پیاده سازی سبک زندگی جهادی با محوریت فرهنگ دفاع مقدس در جامعه امروز تلاش کنیم.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه مدیریت جهادی در سایه کار و تلاش متجلی می­ شود ادامه داد: زندگی جهادی برای ارتقاء نوع زندگی و تأثیرگذاری سبک جهادی با محوریت دفاع مقدس اقدامی شایسته است که امید داریم همه سازمان­ ها با طراحی نقشه راه و با استفاده از فرهنگ دفاع مقدس برای تحقق این مهم گام بردارند.

در ابتدای این مراسم «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان داشت: گنج ­های دفاع مقدس، تمام نشدنی نیست و سرمایه­ های معنوی این میراث باقی، هدایت­گر نسل‌های بی­ شماری است که در بطن تاریخ مجاهدت، متجلی می­ شود.

وی افزود: این حقیقت در کنار ارتباط دل آگاه و معنوی همه­ ما با آن، نیازمند تفحص و غور علمی و هنری است تا بتوان آن را نشر داد و به فرموده مقام معظم رهبری از ویژگی­ های فناورانه آن بهره برد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز مدخل کسب زندگی جهادی یک فرصت ویژه و مغتنم برای ورود به مباحث دفاع مقدس است که باید به شکلی هنرمندانه به آن وارد شد و نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص و مروج این عرصه همت گمارد.

مجتهدزاده گفت: برای دست یابی به این مهم، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با همگامی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و بهره­ مندی از ظرفیت­ های موجود در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه الگوهای زندگی ایرانی اسلامی، طرح آموزش ملی سبک جهادی به منظور تربیت مربیان توانمند با محوریت مشارکت زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را برگزار می­ کند.

این دوره آموزشی در خراسان رضوی با حضور جمعی از فرهیختگان علمی در سالن همایش‌­های دانشگاه علمی کاربردی مخابرات مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار