مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان:

قدرت نظامی به تنهایی نمی تواند موفقیت یک نظام را رقم بزند

«سرهنگ حجت الله ناصرپور» با اشاره به اینکه دشمن بعد از شکست در عملیات بیت المقدس به نقش قدرت مردمی در پیروزی نظام جمهوری اسلامی پی برد‌، اظهار داشت: قدرت نظامی به تنهایی نمی تواند موفقیت یک نظام را رقم بزند.
کد خبر: ۲۹۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱ - 27May 2018

قدرت نظامی به تنهایی نمی تواند موفقیت یک نظام را رقم بزندبه گزارش خبرگزاری دفاع پرس از خرم آباد، «سرهنگ حجت الله ناصر پور» ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی رسانه ای دفاع مقدس که در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز لرستان با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان و جمعی از مسئولین استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم امنیت و آرامش را برای جمهوری اسلامی به ارمغان بیاوریم نباید کفران نعمت کنیم و این نعمت بزرگ امنیت که امروز در کشورمان حاکم است مرهون حماسه بزرگی است که رزمندگان در عملیات بیت المقدس آفریدند.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره بیش از ۵ هزار شهید عملیات بیت المقدس و ۱۶۶ شهید استان لرستان در این عملیات، به سخن تاریخی حضرت امام که فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» اشاره کرد و افزود در عملیات بیت المقدس ۳۶ هزار نیروی نظامی در خرمشهر متمرکز شدند و با تلاش رزمندگان و تمسک به گفتمان الهی و شریعتمداری آنها، دشمن با شکست مواجه شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان اینکه دشمن در موقع حمله، قدرت نظام ما را خیلی ناچیز دیده بود و غرق در اندیشه ها و گفتمان سلبی بود، گفت: حیات یک نظام، شیرازه تشکیل دهنده آن است، و حیات نظام ما ولایت فقیه است.

سرهنگ ناصر پور با اشاره به اینکه قدرت نظامی به تنهایی نمی تواند موفقیت یه نظام را رقم بزند گفت: دشمن بعد از شکست در عملیات بیت المقدس به نقش قدرت مردمی در پیروزی نظام جمهوری اسلامی پی برد‌.

وی افزود: بعد از یافتن جنگ ۸ ساله چهره جنگ دشمن عوض شد و امروز به مراتب با جنگی مخوفتر مواجه هستیم و وظیفه ما هم جهاد کبیر و مقاومت فرهنگی است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان در ادامه به وظایف این اداره اشاره کرد و گفت: جلوگیری از نابودی ارزشهای دفاع مقدس، جلوگیری از به انحراف کشاندن این ارزشها، جلوگیری از فراموش شدن آنها و انتقال این ارزشها ‌به نسلهای بعدی از جمله وظایف این بنیاد است.

سرهنگ ناصر پور طرح مسائل مبتلا به فرهنگی اجتماعی رسانه ای و تبیین اهداف و شرح وظایف اعضا را از اهداف کمیته فرهنگی اجتماعی رسانه ای عنوان کرد و افزود: شورای هماهنگی متشکل از ۷ کمیته آموزش و پژوهش و اسناد، کمیته هنری نمایشی ادبیات، کمیته فرهنگی اجتماعی رسانه ای، کمیته مرکز فرهنگی و یادمان، کمیته راهیان نور، کمیته پیشکسوتان و تشکل های مردم نهاد، کمیته زنان، در دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: کمیته فرهنگی اجتماعی رسانه ای دفاع مقدس هر دو ماه یکبار برگزار می شود که در آن مدیر کل صدا و سیما به عنوان رییس کمیته، می تواند در راستای عملکرد اعضا از آنها سوال بپرسد.

در ادامه این جلسه «روح انگیز جهان افروز» معاون مشارکت زنان این اداره، از تهیه دانشنامه نقش زنان در دفاع مقدس خبر داد و افزود: این دانشنامه شامل بانک اطلاعاتی مادران و خواهران و همسران و دختران شهدا است.

وی گفت: در این دانشنامه جانفشانی های زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بصورت مکتوب و مستند جمع آوری می شود که این هم محصول کار همه دستگاههای فرهنگی و ذیربط است.

معاون مشارکت زنان اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در پایان با بیان اینکه صدا و سیما در زمینه حضور زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آرشیوهایی به صورت مستند دارد، گفت: صدا و سیما میتواند در این زمینه در تهیه دانشنامه نقش زنان در دفاع مقدس تاثیرگذار باشد.

 تهیه اطلس دفاع مقدس با همکاری اعضای این کمیته، به نمایش گذاشته شدن برنامه های صدا و سیما در این کمیته و مورد نقد قرار گرفتن آنها توسط اعضا، بهره مندی از برنامه ها و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در برنامه های صدا و سیما در جهت معرفی شهدا و ارزش های دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان و به پایان رسیدن مستند پسران آفتاب که شامل زندگی نامه شهیدان سید جواد و سید مصطفی میرشاکی است، از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار