کمیته حمایت از خبرنگاران اعلام کرد؛

۲۱ خبرنگار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل گرفتار شده‌اند

کمیته حمایت از خبرنگاران بازداشت خبرنگاران فلسطینی به وسیله رژیم صهیونیستی را محکوم و تأکید کرد که دست کم ۲۱ خبرنگار در زندان‌های اسرائیل گرفتار شده‌اند.
کد خبر: ۲۹۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ - 28May 2018

۲۱ خبرنگار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل گرفتار شده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از فلسطین الیوم، کمیته حمایت از خبرنگاران امروز با صدور بیانیه‌ای بازداشت خبرنگاران و فعالان حقوق اسرای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

این کمیته در بیانیه خود تأکید کرده که اسرائیل همچنان در ماه می‌ نیز دست به بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران و فعالان فلسطینی زده است و دست‌کم ۲۱ خبرنگار در زندان‌های رژیم صهیونیستی گرفتار شده‌اند.

این کمیته بازداشت «محمد فرج اسماعیل ابولفح» خبرنگار و فعال حقوق اسرای فلسطینی ۲۸ ساله به وسیله رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرده است که تاکنون ابولفح سه بار به وسیله اسرائیل بازداشت شده و دست‌کم ۳ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده است.

کمیته حمایت از خبرنگاران تأکید کرده است که سیاست تمدید بازداشت خبرنگاران نقض آشکار حقوق بشر و ماده ۱۹ منشور جهانی حقوق بشر است و نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.

در این بیانیه آمده که اشغالگران اسرائیلی تروریسم دولتی را علیه رسانه‌های فلسطینی در پیش گرفته و تلاش می‌کنند رسانه‌ها و اصحاب رسانه‌های فلسطینی را ساکت کرده تا به پایداری و مقاومت مردم فلسطین ضربه بزنند.

این کمیته از نهاد‌های بین‌المللی و سازمان‌هایی که در زمینه حقوق بشر فعالیت می‌کنند خواست تا مانع اقدامات ضد فلسطینی اسرائیل شده و خبرنگاران فلسطینی را در پوشش حمایت‌های بین‌المللی قرار دهند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار