خدمت به خلق خدا در کلام بزرگان

مرحوم آیت الله مشکینی گفت: من خیلی خوشحال هستم که انسان‌هائی را می‌بینم که در اوان جوانی، همه نیروهای خود را در راه یک هدف بزرگ و در راه خدا و در آن راه که انبیاء به افتخار آن راه قدم برمی‌داشتند، مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ - 01June 2018

خدمت به خلق خدا در کلام بزرگانبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با پیروزی انقلاب اسلامی نوری پر فروغ در دل‌های مستضعفین عالم تابیدن گرفت. رهبر الهی انقلاب اسلامی، خود داعیه‌دار حمایت از مستضعفین بود و این را در عمل به خوبی ثابت کرده بود. مستضعفین بودند که لشکر خمینی را تشکیل دادند و با حماسه‌های خود نقاب از چهره‌ی پلید طاغوت برگرفتند و آن را رسوای تاریخ و زمانه کردند. گفتار و کردار معمار کبیر انقلاب و حضرت آیت الله خامنه‌ای هر دو مبین نگاه دینی این بزرگواران به مقوله‌ی محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم است. علما و بزرگان دین نیز در خصوص محرومیت‌زدایی و خدمت به خدا بسیار تاکید کرده‌اند.

در ادامه کلام بزرگان در خصوص خدمت به خلق خدا را می‌خوانید:

* از دید اسلام خدمت کردن به دیگران گاهی از اوقات به سر حد وجوب بلکه به خود وجوب می‌رسد و ممکن است راه پنجاه ساله را انسان در یک شب بپیماید.

چه بسیار سراغ داریم افرادی که راه پنجاه ساله را در یک سال گشودند چه جوانانی را سراغ داریم که به واسطه تقید به ظواهر دین و مخصوصا خدمت به دیگران و بواسطه‌ی گذشت، ایثار فداکاری به یک روزه راه پنجاه ساله را پیمودند.

یکی می‌تواند برسد به آنجا که دیگر دنیا و هر چه در دنیا است یعنی دنیا منهای خدا برایش شکنجه باشد اما نمازشب رابطه با خدا خدمت به خلق خدا برایش بالاترین نعمت‌ها باشد. (آیت الله مظاهری)

* عمر شما در اثر خدمت به مردم زیاد می‌شود. (مرحوم آیت الله حق شناس)

* من خیلی خوشحال هستم که انسان‌هائی را می‌بینم که در اوان جوانی، همه نیروهای خود را در راه یک هدف بزرگ و در راه خدا و در آن راه که انبیاء به افتخار آن راه قدم برمی‌داشتند، مصرف می‌کنند.

غبطه می‌خورم وقتی فعالیت‌های دوستان را می‌بینم. در سن‌های مخصوصی که جز الله در مغزشان نیست و جز هدف چیزی را نمی‌بینند و جز خدمت به خلق، چیزی را در نظر نمی‌گیرند و این است کمال در انسان.

بکوشید خدمتگزار مردم باشید و نیاز آنان را برطرف کنید. (مرحوم آیت الله علی مشکینی)

* من 50 سال است اسلام می‌خوانم. بگذار خلاصه‌اش را برایت بگویم. واجباتت را انجام بده. به جای مستحبات، تا می‌توانی به کار مردم برس. کار مردم را راه بینداز. (مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی)

* جهاد باید جهاد فی سبیل الله باشد، هجرت باید هجرت فی سبیل الله باشد، یعنی هجرت، مسافرت ظاهری با سلوک الی الله هر دو توام باشد: هجرت کننده هم مهاجر باشد و هم عارف سالک.

مرد آن است که بتواند از آنچه به او چسبیده است جدا شوند و هجرت کند.

هجرت یعنی جدا شدن از زشتی‌هایی که بر انسان احاطه پیدا کرده، آزاد کردن خود از پلیدی‌های مادی و معنوی که بر انسان احاطه پیدا کرده است.

هجرت خود یک عامل تربیتی است.

جهاد یعنی درگیری حتی در تعبیر معنوی آن که جهاد با نفس است.

ما شیفتگان خمتیم نه تشنگان قدرت. (شهید مطهری – کتاب آزادی معنوی)

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار