مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان تأکید کرد؛

ضرورت ثبت و ضبط دانش برآمده از هشت سال دفاع مقدس در استان لرستان

«حجت‌الله ناصرپور» گفت: باید با تلاش مسئولان، دانش برآمده از هشت سال دفاع مقدس را در استان لرستان ثبت و ضبط کنیم.
کد خبر: ۲۹۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ - 29May 2018

دانش برآمده از 8 سال دفاع مقدس در استان لرستان ثبت و ضبط شودبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، ظهر امروز (سه‌شنبه) در جلسه رابطین پژوهشی دفاع مقدس دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار داشت: رابطین پژوهشی، طلایه‌داران دفاع مقدس و جهادگران جهاد کبیر هستند که کار عظیمی را به عهده گرفته‌اند.

وی بابیان این‌که فرهنگ، پایه و اساس یک جامعه است، افزود: هشت سال دفاع مقدس با کارزار زیبای آن سفرکردگان عشق با موفقیت سپری‌شده و امروز در نبرد پنهان فرهنگی هستیم و خوشبختانه در راستای دفاع مقدس در استان بسیار خوب عمل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با اشاره به این‌که دانشنامه‌نویسی دفاع مقدس سال 62 توسط مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده و ایشان فرمودند که دانش‌نامه دفاع مقدس را تدوین کنید، عنوان کرد: دفاع مقدس یک دانش بر زمین‌مانده است که باید با تلاش مسئولان، دانش برآمده از هشت سال دفاع مقدس را در استان لرستان ثبت و ضبط کنیم.

وی بیان کرد: چنان‌چه هویت سیاسی که در طول هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت ثبت و ضبط نشود، زیر خمپاره نبرد پنهان دشمن به فراموشی سپرده می شوند، بنابراین عمده‌ترین هدف حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انتقال ارزش‌های تولیدشده آن دوران است که دربرگیرنده استکبارستیزی، ایمان، معنویت، جلوگیری از نابودی ارزش‌ها و شناخت فرصت‌ها است.

ناصرپور با تأکید بر اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هیچ‌گونه تفکر سیاسی و خاصی را دنبال نمی‌کند، بلکه نظر گفتمان ولایت‌فقیه مطلقه را که همان راه مقام معظم رهبری است را دنبال می‌کند، تصریح کرد: کلیه رابطین پژوهشی عضو بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند؛ بنابراین باید وظیفه سربازی خود را به‌جا آورده و با نوشتن دانش‌نامه، از فراموشی دفاع مقدس جلوگیری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: کار رابطین پژوهشی، کار فرهنگی ارزشمندی است و 900 مدخل در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان شناسایی‌شده که باید نقش تمام اقشار و نقاط استان را در دفاع مقدس ترسیم کنیم.

وی با بیان این‌که شورای هماهنگی دفاع مقدس به ریاست فرمانداران شهرستان‌ها، جهت نوشتن نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس تشکیل‌شده است، گفت: 10 سال از تأسیس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان می‌گذرد، ولی با توجه به این‌که چند ماه است به فکر تدوین و بررسی مداخل دانش‌نامه افتاده‌ایم، بیانگر این است که در این استان کسی به فکر نبوده و اولویت‌ها را گم‌ کرده‌ایم.

ناصرپور اظهار داشت: حاصل خون 6 هزار و 300 شهید باید ثبت و ضبط شود، ولی متأسفانه فرزندان این استان را محروم کرده‌ایم که بدانند بر ما چه گذشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار