با حضور استاندار و فرماندهان نظامی

تکریم جانبازان خراسانی در آسایشگاه امام خمینی(ره) مشهد

همزمان با هفته دفاع مقدس آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی امام خمینی(ره) در مشهد مقدس شاهد حضور همرزمان قدیمی بود که برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) و تجدید دیدار با همرزمان جانبازشان گردهم آمده بودند.
کد خبر: ۲۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱ - 25September 2014

تکریم جانبازان خراسانی در آسایشگاه امام خمینی(ره) مشهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، پیش از ظهر دیروز و در حالی که جمع زیادی از فرماندهان و پیشکسوتان خراسانی دفاع مقدس از جمله فرمانده ارشد نظامی آجا در منطقه شمال شرق، فرماندهان نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، هوانیرو، پدافند هوایی، نیروی هوایی، سپاه امام رضا(ع)، مدیران کل بنیاد شهید و حفظ آثار و ارزشهای اسلامی و…، در محوطه آسایشگاه جانبازان امام خمینی واقع در پارک ملت مشهد دور هم جمع شده بودند، استاندار خراسان رضوی هم به این جمع اضافه شد تا همراه با مدیران و فرماندهان ارشد نظامی از جانبازان بستری در این آسایشگاه دیدن کند.

در این مراسم دستههای مختلف ملاقات کنندگان ضمن عرض ادب و ارادت، شاخههای گل، شیرینی و شکلات به جانبازان اهدا کردند.

استاندار خراسان رضوی در جریان این بازدید ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: خدا را شاکریم که این توفیق را به ما داد که در این هفته در خدمت یادگاران عرصه دفاع مقدس و مردان آتش و خون باشیم.

رشیدیان تأکید کرد: شهدا، بزرگترین منشأ قدرت نظام بودند و هستند.

وی افزود: بعد از شهدا، جانبازان عطر افشانان بوی شهدا در جامعهاند و سرزدن و درس گرفتن مختص ایام مناسبتی مثل هفته دفاع مقدس نیست، اینها مصداق کسانی هستند که در قرآن کریم بسیار از آنها یاد شده است.

استاندار تصریح کرد: در پیشگاه خداوند، جایگاه شهدا تکلیفشان مشخص است، اما در آخرت به جانبازان به بهترین وجه پاسخ داده خواهد شد.

رشیدیان از جانبازان اعصاب و روان به عنوان مظلوم ترین جانبازان یاد کرده و افزود: از جانبازان شیمیایی هم نباید فراموش کرد و ما به دعای خیر همه آنها محتاجیم و امیدوارم که شرمنده آنها نشویم.

جانباز غلامحسین صفایی نیز در این دیدار به عنوان نماینده جانبازان آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) گفت: ما روزگار خاصی را پشت سر گذاشتهایم، روزهایی که همرزمانمان و دوستانمان در آغوش جان سپردهاند. همه آن جوانانی که همه چیز را به دفاع از خاک، ناموس، و دین شان ترجیح دادند.

صفایی از جانبازانی که در این آسایشگاه طی سالهای پس از جنگ سالها درد و رنج را متحمل شدند، یاد کرده و افزود: ما جانبازان زیادی داشتیم و داریم که شبانه روز درد میکشند، دردهایشان درمان ندارد و به 85 درصد از داروها حساسیت دارند، فقط شبانه روز با ذکر یازهرا(س) و یا حسین(ع) به خودشان آرامش میدهند. بیش از 50 نفر از جانبازان در همین آسایشگاه به درجه رفیع شهادت رسیدهاند.

این جانباز تأکید کرد: خدا به ما صبر داده است، اما از مردم میخواهیم که برای ما دعا کنند که خدای تعالی این صبر را به سرانجام برساند، ما هنوز هم در پیشگاه خداوند شرمنده خلق خدا هستیم.

یکی دیگر از جانبازان اعصاب و روان همین آسایشگاه خطاب به استاندار گفت: اتاق مسؤولان در حد شعار فقط به روی جانبازان باز نباشد و آنها را ساعتها پشت در منتظر نگذارند.

او افزود: دولت آن قدر که باید و شاید برای جانبازان بودجه تخصیص داده است، اما چرا با گذشت این همه سال، هنوز تعداد زیادی از جانبازان درگیر مشکلات هستند.

وی گفت: ما همه با خدا معامله کردهایم و منتی برای مردم نداریم، اما براستی چرا هنوز غصه داریم! چرا هنوز تصور جامعه از جانبازان و خانواده شهدا مباحث سهمیههای آن چنانی است؟ چرا نمیتوانیم به دلیل عدم کار فرهنگی درست از مباحث فرهنگ ایثار و شهادت پاسخ سؤال و نگاههای فرزندانمان را بدهیم!

رئیس آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) هم درباره حال و هوای این آسایشگاه به خبرنگار ما گفت: باور کنید طی سال هم دیدارهای زیادی انجام میشود، البته نه به این فشردگی، اما مردم و بسیاری از مسؤولان برای دیدار جانبازان میآیند.

اسماعیل سالاری از اعزام هفتهای جانبازان به حرم امام رضا(ع) توسط این مرکز خبر داد و تعداد جانبازان این مرکز را حدود 80 نفر اعلام کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار