رئیس پلیس فتای مازندران خبر داد؛

کشف 42 درصدی جرائم سایبری در مازندران

رئیس پلیس فتای مازندران گفت: در طی دو ماه گذشته 42 درصد جرائم سایبری در مازندران کشف شد.
کد خبر: ۲۹۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ - 31May 2018
کشف 42 درصدی جرائم سایبری در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «حسن محمد نژاد» رئیس پلیس فتا مازندران اظهار داشت: کلاه‌برداری و سایر جرائم مالی و اقتصادی نتیجه وقوع یک اشتباه و یا غفلت نیست، بلکه نتیجه یک فرایند آگاهانه، عمدی و فریبکارانه توسط افرادی سودجو برای کسب منفعت و موقعیت به شکل خلاف قانون است.
 
رئیس پلیس فتا استان مازندران توسل به روش‌های متقلبانه، سوءنیت و قصد فریب را ازجمله خصوصیت کلاه‌برداران در فضای مجازی و حقیقی عنوان کرد و اذعان کرد: اکثراً این افراد دارای قدرت بیان و جذب فوق‌العاده‌ای هستند که با مهندسی اجتماعی و کسب اعتماد طعمه‌های خود اقدام به کلاه‌برداری از آنان می‌کنند.
 
محمد نژاد با اشاره به این‌که در دو ماهه اول سال جاری برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص بالاترین جرائم سایبری را در استان شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: نشر اکاذیب و هتک حیثیت، کلاه‌برداری رایانه‌ای، هک سامانه‌ها و مزاحمت‌های اینترنتی به ترتیب در اولویت سایر جرائم سایبری استان قرار دارند.
 
وی از کشف ۴۲ درصدی جرائم در سطح استان طی این مدت خبر داد و با تأکید بر رعایت هشدارهای پلیس از سوی کاربران فضای مجازی، اظهار داشت: گسترش فضای مجازی علاوه بر موضوعات فوق تغییراتی را در جوامع به وجود آورده است که ازجمله آن به کاهش نقش خانواده به‌عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین را می‌توان اشاره کرد.
 
محمد نژاد در پایان اظهار داشت: فضای مجازی با همه فوایدی که در افزایش آگاهی‌ها و توانمندی افراد جامعه دارد، می‌تواند تهدیدی جدی نیز باشد که برای تبدیل تهدیدها به فرصت و استفادهٔ بهینه از آن می‌توان با حرکت در مسیرهای قانونی و توجه به هشدارهای کارشناسان امر در استفاده درست از این فناوری گام برداشت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار