حضور ۲۵۰ هزار نمازگزار فلسطینی در صحن مسجد الاقصی

۲۵۰ هزار نمازگزار فلسطینی سومین نماز جمعه در ماه مبارک رمضان را با وجود موانع و محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی، در صحن مسجد مبارک الاقصی در شهر اشغالی قدس برگزار کردند.
کد خبر: ۲۹۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ - 01June 2018

حضور ۲۵۰ هزار نمازگزار فلسطینی در صحن مسجد الاقصیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری فسطین الیوم، در سومین هفته از ماه مبارک رمضان حدود 250 هزار نمازگزار فلسطینی با به چالش کشیدن موانع نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی، نماز جمعه را در صحن اطراف مسجد الاقصی به جا آوردند.

در نخستین نماز جمعه ماه رمضان حدود یکصد و 20 هزر نمازگزار در این محصل حضور یافتند و در هفته بعد این تعداد به 200 هزار نفر رسید و این هفته  حدود 250  هزار نمازگزار در این محل حاضر شدند.

پیش بینی می شود در چهارمین و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تعداد بیشتری از نمازگزاران راهی مسجد الاقصی شوند زیرا معمولا در آخرین جمعه رمضان که "جمعه الیتیمه" نامیده می شود،  فلسطینی ها تلاش می کنند در قدس اشغالی حضور یابند و فرصت برای حضور زنان بدون محدودیت سنی و کودکان 12 سال به بالا و نیز مردان 40 سال به بالا فراهم است.

ماه رمضان به مثابه روزنه ای برای فلسطینی ها برای ورود به قدس اشغالی و ادای نماز در آنجا است و در غیر این صورت نیروهای اشغالگر آن را مسدود کرده و به فلسطینی ها اجازه ورود نمی دهند مگر اینکه مجوز ورود داشته باشند.

معامله قرن طرحی صهیونیستی در پوشش آمریکایی

به گزارش  تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ عکرمه صبری خطیب جمعه مسجد الاقصی گفت: برخی کشورهای عربی و اسلامی بدنبال قدرت های بزرگ می دوند؛ قدرتهایی که قیمومیت خود را بر این کشورها اعمال و طرح هایی نظیر معامله قرن را مطرح می کنند که در واقع بیانگر طرح اشغالگران در پوششی آمریکایی است.

وی از مسلمانان خواست تا وحدت، عزت، کرامت، قدرت و استقلال خود را بازیابند.

شیخ عکرمه صبری در بخش دیگری از خطبه خود به تجاوزگری و یورش های شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و تلاش رژیم اسرائیل برای تحریف حقایق و فریبکاری درباره شهر اشغالی قدس و مسجد الاقصی اشاره کرد و افزود: این فریبکاری نخواهد توانست واقعیت را تغییر دهد. مسجد عظیم صخره بخشی لاینفک از الاقصی است. الاقصی تا روز قیامت پابرجاست و مسلمانان به پاسداری از ذره ذره خاک آن متعهد باقی خواهند ماند.

وی تاکید کرد: الاقصی بخشی از عقیده مسلمانان است و یورشهای شهرک نشینان به الاقصی باعث نخواهد شد که به آنها هیچ گونه حقی داده شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار