سردار شیرازی تاکید کرد؛

لزوم شناسایی نقاط قوت و ضعف پدافند هوایی/ روحیه بسیجی مدالی بر سینه امیر اسماعیلی است

رییس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: رهبر فرزانه انقلاب در سال 1390 درباره خصوصیات و روحیه امیر اسماعیلی فرمانده وقت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) فرمودند که روحیه ایشان، روحیه بسیجی است و این مدالی است که وی تا آخر بر سینه دارد.
کد خبر: ۲۹۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ - 02June 2018

لزوم شناسایی نقاط ضعف و قوت در پدافند هوایی/ داشتن روحیه بسیجی مدالی است بر سینه امیر اسماعیلیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رییس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، صبح امروز در آیین معارفه و تکریم فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به اینکه در دوره امیر اسماعیلی حقیقتاً خدمات کم‌نظیری انجام گرفت، اظهار داشت: پس از تفکیک پدافند هوایی از نیروی هوایی و تشکیل قرارگاه باید یک کار بزرگ انجام می‌شد تا پدافند هوایی خود را پیدا کند و افتخار این تحول بزرگ نصیب امیر اسماعیلی شد.

وی با بیان اینکه نخستین مساله‌ای که برای ما در حوزه پدافند هوایی و آمادگی رزمی مطرح است، بحث اطلاعات، شناخت اهداف و عملکرد دشمن است، گفت: این موارد را باید از پیش بخوانیم تا بتوانیم بر اساس آن آمادگی لازم را ایجاد کنیم.

سردار شیرازی با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های متناسب با نیازهای عملیاتی گفت: روند آموزشی که از ابتدا تا مراحل تکمیلی انجام می‌گیرد باید مورد بررسی قرار گرفته و با سطح نیازها و تهدیدات سنجیده شود و ضعف‌های آن شناخته شود و اصلاح دستورالعمل‌های آموزشی از متن رزمایش‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به حکم انتصاب امیر سرتیپ صباحی فرد از سوی رهبر معظم انقلاب که در آن به تقویت آموزش‌ها تأکید شده است، بیان داشت: ما در نیروهای مسلح یک روند آموزشی داریم که از آن بهره می‌بریم؛ اما این آموزش‌‌ها باید همواره مورد بازنگری قرار گیرد تا متوجه شویم این آموزش‌ها با شناختی که از دشمن پیدا کرده‌‌ایم همخوانی دارد یا خیر.

رییس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا توجه به توانمندی‌های کشور را یکی دیگر از نکات موجود در حکم ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا برشمرد و گفت: بهره‌‌مندی از این توانمندی‌ها نه فقط در سطح نیروهای مسلح، بلکه در سطح کشور باید با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها صورت گیرد؛ در هر قدمی که برمی‌داریم با وجود محدودیت‌ها باید یکپارچه و یکسو باشیم.

سردار شیرازی با اشاره به وجود بخش‌های لشکری و کشوری در کشور برای پیشبرد اهداف کشور، عنوان کرد: در بخش لشکری نیروهای مسلح ما یک توان دارند و تا جایی که بتوانند کار انجام می‌دهند، اما در سایر دستگاه‌ها نیز باید تمام مسئولان به میدان بیایند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب درباره پدافند هوایی می‌فرمایند باید برای انتقال تجربه برنامه‌ریزی و اقدام صورت گیرد، گفت: امروز پدافند هوایی در بین آرایش نیروهای مسلح در خط مقدم قرار دارد.

رییس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در سال 1390 درباره خصوصیات و روحیه امیر اسماعیلی فرمانده وقت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) فرمودند که روحیه امیر اسماعیلی، روحیه بسیجی است و این مدالی است که وی تا آخر بر سینه دارد.

وی درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره فرمانده جدید پدافند هوایی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در مورد امیر صباحی‌فرد فرموده‌اند که یکی از کارهای وی این است که نقاط قوت دوره‌های قبلی را پیدا و از آن‌ها بهره‌ گیرد و نقاط ضعف را نیز شناسایی کند.

سردار شیرازی با بیان اینکه انتصاب‌های فرماندهی معظم کل قوا محدود است و زمان دارد، توضیح داد: این انتصاب‌ها با مدت زمان محدود فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم فرمان‌های رهبری را اجرایی کنیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب، هشتم خردادماه جاری در حکمی امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد را به سمت فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) آجا منصوب کردند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها