حضور تشکل‌های ایثارگر برای احقاق حقوق شهدای ترور در عرصه بین‌المللی

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: از تشکل‌های حوزه ایثارگری انتظار کمک‌های بیشتری داریم و امیدواریم برای احقاق حقوق کشورمان به‌عنوان قربانی تروریسم و شهدای ترور در عرصه‌های بین‌المللی حضور پررنگ‌تری داشته باشند.
کد خبر: ۲۹۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ - 03June 2018

حضور تشکل‌های ایثارگر برای احقاق حقوق شهدای ترور در عرصه بین‌المللیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست تخصصی بررسی تروریسم از منظر فقهی، حقوقی، بین‌المللی روز گذشته با همکاری کارگروه حقوقی و قضایی نخبگان شاهد و ایثارگر، انجمن بین‌المللی حمایت از قربانیان تروریسم، کرسی حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی و انجمن جرم‌شناسی ایران در هتل هویزه برگزار شد.

اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست گفت: مجموعه دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با بیش از 8 هزار و 300 نخبه شاهد و ایثارگر و بیش از 160 تشکل رسمی و ثبت‌شده در حوزه شاهد و ایثارگر فعالیت می‌کند و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اهداف نظام برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

وی افزود: نشست تخصصی بررسی تروریسم از منظر فقهی، حقوقی، بین‌المللی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجه به موضوع شهدای ترور و دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران طراحی و برگزار می‌شود تا ابعاد مختلف ترور که در کشور ما توسط منافقین و گروه‌های مختلف تروریستی و با حمایت استکبار جهانی انجام شده است، مورد بررسی قرار بگیرد.

کریمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین قربانیان تروریسم در دنیاست افزود: متأسفانه در دنیا تلاش می‌شود این موضوع به شکلی وارونه نشان داده شود و تلاش ما باید در راستای احقاق حقوق کشورمان و بازنمایی مظلومیت مردم کشورمان به‌عنوان قربانیان تروریسم در عرصه بین‌المللی باشد. در حال حاضر پنج تشکل در حوزه شهدای ترور مشغول به فعالیت هستند که 4 تشکل در داخل کشور و انجمن بین‌المللی حمایت از قربانیان تروریسم نیز به‌عنوان تشکلی بین‌المللی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به وجود بیش از 17 هزار شهید ترور در کشورمان گفت: این تعداد بسیار زیاد از شهدا وظیفه سنگینی را بر دوش ما می‌گذارد تا تلاش کنیم به‌خوبی حقوق آن‌ها و خانواده‌های معظمشان را به جا بیاوریم. امروز در تمام دنیا تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار حکومت‌ها به‌عنوان بازوهای اجرایی فعال هستند و صدای مردم کشورشان در مسائل مختلف محسوب می‌شوند. ما نیز در کشورمان از تشکل‌های حوزه ایثارگری انتظار کمک‌های بیشتری داریم و امیدواریم برای احقاق حقوق کشورمان و شهدای ترور در عرصه‌های بین‌المللی حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

در این نشست دو کارگاه تخصصی با موضوعات «ابعاد حقوقی، کیفرشناختی، فقهی، جرم‌شناسی و بزه‌دیده‌شناسی ترور» و «ابعاد بین‌المللی و دیپلماسی عمومی ترور، تعهدات بین‌المللی، تحلیل وضعیت موجود و نحوه همکاری با سایر کشورهای قربانی ترور و حمایت از بزه‌دیدگان ترور» با سخنرانی کارشناسان مختلفی چون باصری، بیادی، شاملو، ایزدیار، صبوری پور، زهرانی، محمدی، رجایی، لطفی و شریفی در این حوزه اجرا شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها