رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی:

امام برای ایران استقلال به ارمغان آورد

حجت الاسلام سید «محمد باقر عبادی» با اشاره به توطئه های آمریکا در ادوار مختلف تاریخ علیه ایران گفت: امام برای ایران استقلال به ارمغان آورد و این چیز کمی نیست.
کد خبر: ۲۹۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ - 04June 2018

امام برای ایران استقلال به ارمغان آوردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس در بیرجند، حجت الاسلام سید «محمد باقر عبادی» شب گذشته در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد امام «حسین(ع)» بیرجند، اظهار داشت: «قدر» در لغت به معنای عظمت است و از این نظر لیلة القدر یعنی شب عظیم.

وی افزود: آنچه که درست تر است این است که واژه قدر معنای دیگری نیز دارد و آن به معنای اندازه گیری کردن و مشخص شدن اندازه هر چیزی است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه این شب شب بسیار با عظمتی است، گفت: در شب‌های قدر تنها برای خودمان دعا نکنیم بلکه در حق دوستان و همسایگان نيز دعا کنیم.

عبادی بیان داشت: در این شب که از آن به عنوان شب استغفار، شب قرآن بر سر گذاشتن و شب زیارتی امام حسین(ع) یاد می‌کنند، تقدیر ما بر اساس شایستگی که داریم، مشخص می شود.

وی تاکید کرد: شب قدر، برای رفتگان نیز دعا کنیم، این اوقات؛ بهترين زمان آمرزش گناهان است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه امام یک نابغه بود و در عرفان، تقوا، تزکیه نفس و... در اوج بود، گفت: اگر شخصیت سیاسی امام نبود و فقط از نظر معنوی شخصیتش شناخته می شد، امروز قبرش زیارتگاهی برای اهل ایمان می شد.

عبادی درخصوص اهمیت استقلال کشور گفت: در مذاکرات کشورهای اروپایی معاون وزیر خارجه یکی از آن کشورها گفته بود «کشوری که مثل ایران از جهت سیاسی، نظامی، امنیتی استقلال داشته باشد پیدا نمی شود، ما حتی در قلب اروپا چنین استقلالی نداریم».

وی عدم استقلال را زخم کهنه ملت ایران در چند قرن اخیر دانست و افزود: نعمت هایی در راستای استقلال نصیب کشورمان شده است که باید قدرش را بدانیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی یادآور شد: زمانی در تهران جایی بود که مستشاران آمریکایی زندگی می کردند و آنجا تابلو زده بودند ورود 2 چیز ممنوع است یکی سگ و دیگری ایرانی است.

عبادی با بیان اینکه هرموقع تصمیمی برای ایران می گرفتند باید اجرایی می شد، گفت: در مورد «بحرین» تصمیم گرفتند این منطقه از ایران جدا شود و شاه این کار را کرد.

وی با اشاره به اینکه کودتای 28 مرداد را آمریکایی ها در کشور رقم زدند، اضافه کرد: حتی تصمیم گرفتند شاهِ مملکت را عوض کنند، این کار را کردند و تغییری در بالاترین سطح مملکت ایجاد کردند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی ادامه داد: در جنگ جهانی اول نیمی از ملت ایران بخاطر بستن مرزها و جلوگیری از ورود مواد غذایی و ایجاد قحطی از گرسنگی مردند.

عبادی با اشاره به اینکه وقتی استقلال نداشتیم وضعیت ما این بود و هر بلایی که می خواستند بر سر ملت ما در می آوردند، گفت: امام برای ایران استقلال را به ارمغان آورد و این چیز کمی نیست.

وی با اشاره به دشمنی آمریکایی ها در بعد از انقلاب گفت: علت اینکه آنها در مسئله هسته ای ما را تحریم کردند این نبود که ما دنبال سلاح هسته ای هستیم، آنها به خوبی می دانند که ما دنبال سلاح نیستیم اما با پیشرفت ما مخالف هستند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی افزود: خانم «کلینتون» در مورد انرژی هسته ای گفت «انرژی هسته ای سرریز تمامی علوم است و ما نباید بگذاریم ایران به آن دست پیدا کند».

عبادی در خصوص بستن قراردادهای سنگین تسلیحاتی و نظامی آمریکا با عربستان گفت: از عربستان 400 میلیارد دلار دوشیدند و سرموقع هم ذبحش خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ما غیر از راه امام و رهبری راهی وجود ندارد، بقیه چاه است و تنها نسخه ای که برای کشور ما جواب می دهد همین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار